مزیت‌های سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش

13:28 - 11 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۲۵۷
سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت‌:سامانه انتخاب رشته مجازی علاوه بر هزینه پایین و به روز بودن اطلاعات در حوزه ظرفیت‌ها نزدیکترین شانس‌های قبولی را با توجه به نمره و رتبه به داوطلبان ارائه می‌دهد.
فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با میزان در مورد مزیت‌های سامانه انتخاب رشته مجازی سازمان سنجش گفت: این سامانه علاوه برهزینه بسیار کمی که از دواطلبان برای انجام فرآیند انتخاب رشته دریافت می‌کند مزیت دیگرش این است که بر اساس نمرات داوطلبان در آزمون و ظرفیت‌های پذیرش امسال و به روز به  انجام فرآیند انتخاب رشته می‌پردازد.

وی افزود: در روند انتخاب رشته مجازی فرآیندی طی می‌شود که در آن داوطلبان از کمترین احتمال تا بالاترین احتمال شانس قبولی خود را با توجه به نمره و رتبه و با توجه به اینکه این اطلاعات بر اساس اطلاعات داوطلبان مشابه سالیان گذشته است می‌تواند مشاهده کنند، از این رو گزینه مناسبی برای بهره مندی همه داوطلبان از آن است.

وی در مورد زمان دسترسی داوطلبان به این سامانه گفت: سامانه انتخاب رشته مجازی به منظور راهنمایی و کمک به متقاضیان در انتخاب رشته آزمون سراسری از فردا سه شنبه ۱۲ مرداد ماه فعال است، داوطلبان می‌توانند به شکل مجازی فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند. اما به طور کلی از روز پنجشنبه ۱۴ مرداد ماه تا دوشنبه ۱۸ مرداد ماه داوطلبان به مدت ۵ روز مهلت دارند تا نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

وی در مورد تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری گفت: درحال حاضر نمی‌توان در این مورد صحبت کرد و این موضوع بستگی به میزان مشارکت و انجام انتخاب رشته داوطلبان در زمان تعیین شده دارد.

لازم به ذکر است دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی برای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۰ حاوی شرایط و ضوابط اختصاصی رشته‌های مختلف تحصیلی دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، پردیس خودگردان و شهریه پرداز، دانشگاه پیام‌نور، مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی (اعم از با آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) به تفکیک هر پنج گروه آزمایشی از فردا سه شنبه ۱۲ مردادماه در درگاه الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *