اشتغال ۱۲۰۰ زندانی در استان قزوین

9:33 - 12 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۴۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون برای حدود ۱۲۰۰ تن از زندانیان استان اشتغال زایی شده است که ۴۳۰ نفر از این تعداد اشتغال دائم در خارج از زندان داشته و مابقی در داخل زندان مشغول فعالیت هستند.
- حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدرتی در دومین نشست هم‌اندیشی ایجاد کارگاه‌های اشتغال دائم زندانیان گفت: اشتغال پایدار برای زندانیان به منظور پیشگیری از وقوع جرم، مهم‌ترین نیاز زندانیان استان پس از آزادی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین به اهمیت برنامه‌ریزی اشتغال زندانیان و بررسی وضعیت، فضا، امکانات بالقوه و مستعد به امر ایجاد اشتغال در زندان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف استانی در راستای سرمایه‌گذاری در زندان‌های استان، امری ضروری است.

وی اشتغال به کار زندانیان را یک جهاد واقعی در حوزه اجتماعی دانست و افزود: دستگاه قضایی به دنبال حل مشکلات معیشتی خانواده زندانیان و همچنین بازسازی شخصیت زندانیان است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی ادامه داد: خانواده ۳ هزار نفری در زندان طی چند سال آینده وارد جامعه می‌شوند و هر گونه خدمت و کمک به زندانیان آرامش و آسایش جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان در سال جاری، اظهار کرد: این مهم یکی از اهداف سازمانی بوده و امید است با حمایت مسئولان، اداره زندان‌های استان به این مهم دست یابد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تولید کنندگان و صنعتگرانی که در زمینه اشتغال زندانیان همکاری‌های لازم را نمودند، گفت: از سال گذشته تاکنون برای حدود ۱۲۰۰ تن از زندانیان استان اشتغال‌زایی شده است که ۴۳۰ نفر از این تعداد اشتغال دائم در خارج از زندان داشته و مابقی در داخل زندان مشغول فعالیت هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *