رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: ساختار بودجه در دولت جدید اصلاح می‌شود

7:00 - 13 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۶۱۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعتقاد ما بر این است که اصلاح ساختار بودجه در دولت آیت‌الله رئیسی رقم خواهد خورد و ما این مسئله را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه دولت در یک شرایط خاصی کار خود را آغاز می‌کند، گفت: شاخص‌های اقتصادی در پایان دولت دوازدهم حاکی از یک شرایط خاص است.
 
وی تاکید کرد: همه این‌ موارد بدین معنا نیست که امکان گذار از این وضعیت و فائق آمدن از آن وجود نداشته باشد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: ما معتقدیم دولت می‌تواند از ظرفیت مجلس، دستگاه‌های قضایی و هماهنگی بین ارکان نظام برای فائق آمدن به مشکلات استفاده کند.
 
پورابراهیمی تاکید کرد: طبیعتا بخشی از مشکلات کوتاه مدت است و بخشی از مشکلات هم میان مدت و بخشی هم بلند مدت لذا دولت فعلا باید اقدامات کوتاه‌مدت را در دستور کار خود قرار دهد.
 
وی با اشاره به اینکه رفع کسری بودجه اقدام کوتاه مدت است اظهارداشت: طبیعتاً کسری بودجه ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی عدد قابل توجهی است. البته ما با دولت یازدهم و دوازدهم بار‌ها برای راهکار حل کسری بودجه بر اساس یک نگاه علمی صحبت کردیم و اما هیچ اراده و عزمی برای ساختار بودجه از سوی دولت مشاهده نشد.
 
پورابراهیمی اظهارداشت: بنابراین اعتقاد ما بر این است که اصلاح ساختار بودجه در دولت آیت‌الله رئیسی رقم خواهد خورد و ما این مسئله را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری خواهیم کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *