دریافت بخشی از مطالبات ایران از عراق و طراحی مکانیزمی برای وصول مابقی/ روابط تهران - بغداد در دولت آیت‌الله رئیسی تقویت می‌شود

12:21 - 13 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۶۷۲۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با بیان اینکه بخشی از مطالبات ایران از عراق دریافت شده است، گفت: مکانیزمی در راستای پرداخت ادامه این مطالبات طراحی شده است، با انجام توافقاتی در این رابطه و با مطالباتی که از عراق طلب داریم، برخی از مایحتاج کشور را به این شکل از بازار‌های جهانی تأمین می‌کنیم، ما بقی این مطالبات هم جهت پرداخت در دست اقدام قرار دارد.
ایرج مسجدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به موضع ایران نسبت به حضور ارتش تروریست آمریکا در منطقه، گفت: اخراج آمریکایی‌ها از منطقه، خواسته و مطالبه جدی جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است.
 
سفیر ایران در عراق با تأکید بر نقش‌آفرینی عراقی‌ها در راستای تحول جایگاه این کشور در منطقه، تصریح کرد: عراقی‌ها در راستای روابط با آمریکا، اروپا، کشور‌های عربی و اسلامی منطقه و به ویژه جمهوری اسلامی ایران، در راستای بازسازی ساختار سیاسی این کشور تلاش می‌کنند.
 
جمهوری اسلامی ایران از اینکه عراق بتواند نقش آفرین بوده و جایگاه خوب و بزرگی برای خود در منطقه ایجاد کند، استقبال می‌کند
مسجدی با بیان اینکه عراق تحرکات زیادی در این زمینه جهت برقراری ارتباط با کشور‌های مختلف در دستور کار دارد، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران از اینکه عراق بتواند نقش آفرین بوده و جایگاه خوب و بزرگی برای خود در منطقه ایجاد کند، استقبال و از آن حمایت خواهد کرد.
 
 
 
سفیر ایران در عراق با اشاره به اینکه یکی از اهداف عراق در برقراری این ارتباط با برخی کشور‌های عربی و اسلامی منطقه در جهت نزدیک کردن روابط ایران با این کشورهاست، تصریح کرد: این اقدامات در حال انجام است و ما هم از عراق حمایت می‌کنیم.
 
روابط خوب میان ایران و عراق
مسجدی با تأکید بر روابط خوب میان ایران و عراق، اضافه کرد: روابط ایران و عراق در مسائل دوجانبه در قالب پرونده‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و همکاری مشترک رابطه نسبتاً خوبی است و تلاش داریم این روابط تقویت و بیشتر شود، جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های مختلف مشکلی با عراق ندارد.
 
سفیر ایران در عراق با اشاره به بدهی عراق به ایران در رابطه با فروش گاز و برق، تصریح کرد: پول‌هایی از محل فروش گاز و برق از عراق طلب داریم، بخشی از مطالبات ایران از عراق دریافت شده است.
 
مسجدی با بیان اینکه مکانیزمی در راستای پرداخت ادامه این مطالبات طراحی شده است، اضافه کرد: با انجام توافقاتی در این رابطه و با مطالباتی که از عراق طلب داریم، برخی از مایحتاج کشور را به این شکل از بازار‌های جهانی تأمین می‌کنیم، ما بقی این مطالبات هم جهت پرداخت در دست اقدام قرار دارد.
 
سفیر ایران در عراق با اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی، اظهار داشت: روابط بین ایران و عراق در دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تقویت خواهد شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *