رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کاهش قیمت بازار طلا وسکه/ ثبات حباب سکه

15:51 - 14 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۷۰۴۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت‌ها و تقاضا در این روزها مقداری کاهش پیدا کرده و همچنین حباب سکه نیز تغییری نکرده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان، درباره روند قیمت این هفته طلا و همچنین حباب سکه و عواملی که در انس (واحد جِرم - «ounce») جهانی سکه مؤثر بوده است، گفت: قیمت اُنس جهانی در هفته‌ای که گذشته به طور متوسط تا پایان امروز ۲ دلار کاهش داشته و به هزار و ۸۱۲ دلار رسیده است.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: قیمت سکه طرح قدیم به طور متوسط با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۲۲۰ هزار تومان کاهش به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: دلار آمریکا به طور متوسط در این هفته کاهش قیمت داشته و این کاهش قیمت باعث شده طلا و سکه نیز با کاهش همراه باشند.

کشتی آرای بیان کرد: هر مثقال طلا هم با ۱۱۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۴ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان و هر گرم طلای ۲۴ عیار با حدود ۳۲ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۴۶۷ هزار تومان رسیده و کاهش قیمت پیدا کرده است که در مجموع  قیمت‌ها و تقاضا در این روزها مقداری کاهش پیدا کرده و همچنین حباب سکه نیز تغییری نکرده است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *