مداخلات پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می‌شود

14:43 - 20 مرداد 1400
کد خبر: ۷۴۸۷۰۵
رئیس سازمان آموزش پرورش استثنایی از تأیید روایی- محتوایی مجموعه چک لیست غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری توسط ۲۳ نفر از متخصصین و اساتید دانشگاهی خبر داد و گفت:مداخلات بهنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان می‌شود.
- به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی، در نشست تخصصی ‌ «غربال نوآموزان پیش از دبستان در معرض مشکلات یادگیری»، گفت: خدمات این سازمان در حال حاضر به دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری در قالب مراکز مشکلات ویژه یادگیری ارائه می شود و با رویکرد پیشگیرانه، شناخت نشانگان مشکلات یادگیری درنوآموزان پیش دبستانی منجر به مداخلات بهنگام توسط خانواده ها و مربیان خواهد شد.

وی افزود: مداخلات بهنگام و پیشگیرانه در پیش دبستانی موجب بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارای مشکلات یادگیری، خواهد شد.

حسینی افزود: گام اول طرح از طریق طراحی چک لیست پیگیری شد که این چک لیست از سوی متخصصان درون سازمان تهیه و به لحاظ روایی مورد تایید ۲۳متخصص دانشگاهی قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه چک لیست غربالگری نشانگان مشکلات یادگیری باید به تأیید شورای آزمون های سازمان آموزش پرورش استثنایی، برسد؛ گفت: پس از تأیید در شورای آزمون ها، غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مشکلات یادگیری در ۵استان به صورت پایلوت اجرایی خواهد شد و در سال های بعد به تمامی کشور تسری پیدا خواهد کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *