سید حسن نصرالله: آمریکا برخی سران داعش را به افغانستان انتقال داده است

22:31 - 05 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۲۷۶۲
دبیر کل جنبش حزب الله لبنان به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان موسوم به عی «آزادسازی دوم» سخنرانی خود را آغاز کرد.

- طبق گزارش پایگاه خبری العهد، سید حسن نصر الله به مناسبت چهارمین سالروز آزادسازی ارتفاعات لبنان موسوم به عی «آزادسازی دوم» اقدام به ایراد سخنرانی  کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان لبنان با اشاره به تحولات اخیر افغانستان گفت: آمریکا برخی سران داعش را به این کشور انتقال داده است.

دبیر کل حزب الله لبنان با بیان اینکه آزادسازی ارتفاعات لبنان موسوم به «آزادسازی دوم»، رایگان کسب نشده است، گفت: جانفشانی زیادی برای کسب این پیروزی صورت گرفت.

وی ادامه داد: پیروزی در ارتفاعات در چهار سال قبل، بخشی از جنگ جهانی علیه سوریه و طرح خطرناکی بود که برای منطقه آماده شده بود.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه داعش قصد داشت بر سوریه مسلط شود و لبنان نیز بخشی از طرح آن بود، افزود: داعش قصد داشت تا تدمر صحرای شرق سوریه را به قلمون در غرب سوریه و شرق لبنان و اگر می‌توانست این کار را انجام دهد، قطعا جنگ دشوارتری داشتیم.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه به حمایت بین‌المللی و منطقه‌ای و تسهیلات بسیاری که برای داعش وجود داشت اشاره کرد و گفت: تقریبا هزاران نفر از عناصر داعش وارد منطقه شده اند و آمریکا نیز از سوی دیگر مانع مبارزه حکومت لبنان با داعش شد.

وی افزود: دونالد ترامپ رئیس، جمهور پیشین آمریکا و مسئولان این کشور بار‌ها بر این موضوع تاکید داشتند که داعش، ساخته دست باراک اوباما و هیلاری کلینتون است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: داعش همیشه تهدیدی برای ارتفاعات و بیروت و ارتش محسوب می‌شود.

دبیر کل حزب الله لبنان به ناکامی حکومت لبنان در مقابله با تروریست‌ها و دفاع از مناطق این کشور در مواجهه با داعش، اشاره کرد و گفت: سفارت آمریکا با تهدید توقف کمک به ارتش، مانع از مبارزه حکومت با داعش شد.

وی تاکید کرد:میشل عون رئیس جمهور لبنان به فشار‌های آمریکا مبنی بر عدم مداخله برای مقابله با تروریست‌ها تن نداده است.

سید حسن نصرالله افزود: حزب الله در راستای خواست مردم و ساکنان ارتفاعات، وارد این جنگ شد.

وی با بیان اینکه همه مبارزه ما چه در شرق لبنان چه در سوریه، سلاح و امکانات ما، در درجه اول به لطف جمهوری اسلامی ایران بود، گفت به همه تکفیری‌ها و تروریست‌ها و به اسرائیلی‌ها این موضوع را می‌گوییم که اگر بازگردید ما نیز باز خواهیم گشت.

دبیر کل حزب الله لبنان لبنان افزود: نبرد ارتفاعات تجربه جدیدی به وجود آورد که معادله ارتش-ملت-مقاومت را پایه‌گذاری کرد.

سید حسن نصرالله با اشاره به موضوع افغانستان نیز گفت: آمریکا برخی سران داعش را به افغانستان انتقال داده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *