ارزان‌ترین خانه در تهران چقدر است؟

11:01 - 07 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۱۵۴
ارزان‌ترین خانه‌های تهران مربوط به مناطق حومه تهران است، عباس‌آباد شهرری، فلاح و یافت‌آباد محله‌هایی در تهران هستند که در آگهی‌های فروش ۲ هفته گذشته ارزان‌ترین خانه‌های شهر تهران را در خود جای داده‌اند.

_ روزنامه همشهری نوشت: ایستادن در میان گرانی و یافتن ارزان‌ترین‌ها کار دشواری است و این خواسته زمانی دشوارتر می‌شود که طالب گزینه ارزان در حوزه مسکن باشید. جست‌وجو در میان آگهی‌های اجاره و فروش مسکن این واقعیت را نمایان می‌کند که ارزان‌ترین خانه‌های تهران مربوط به مناطق حومه تهران است و اگر بخواهیم از حداقل قیمت خرید و اجاره صحبت کنیم باید نگاهمان را به سمت محله‌هایی در ورامین، پرند، پردیس، شهریار و... بسپاریم. با توجه به افزایش قیمت مسکن و مهاجرت بسیاری از ساکنان تهران به اطراف شهر، به‌طور کامل عیان است که حداقل قیمت در شهر تهران متفاوت با حومه است و بنابراین باید معیار و سنجش ارزان‌ترین خانه برای خرید و اجاره را از دو منظر شهر تهران و اطراف آن مورد بررسی قرار داد. برای داشتن نمایی کلی از ارزان‌ترین‌های مسکن به سراغ سایت‌های فروش و اجاره مسکن رفتیم، آگهی‌های درج شده در بازه زمانی ۲ هفته گذشته را بررسی کردیم و برخی از گزینه‌ها را با اشاره به جزئیات بنا در این گزارش مورد‌توجه قرار‌دادیم.

اطراف تهران؛ ارزان‌ترین گزینه خرید خانه

ارزان‌ترین‌ها برای خرید خانه از قیمت ۲۰۰تا ۳۰۰میلیون تومان در مناطق پرند، پاکدشت و اندیشه قرار دارند و به‌عنوان مثال آپارتمان ۳۹متری در فاز یک اندیشه، ساخت سال۹۳ با قیمت ۲۹۰میلیون خرید و فروش می‌شود، در پردیس نیز خانه ۱۰۰متری نوساز با قیمت هر متر ۳میلیون تومان با قیمت ۳۰۰میلیون تومان آگهی شده است. چنین گزینه‌هایی در بومهن، پاکدشت و رباط‌کریم نیز وجود دارد؛ خانه ۶۵ متری و ساخت سال۹۳ در رباط‌کریم، خانه‌ای ۶۰ متری و ساخت سال ۱۳۸۶ در پاکدشت و همچنین خانه‌ای ۵۸متری که ۱۰ سال از زمان ساخت آن می‌گذرد در بومهن، هر کدام به‌ترتیب ۲۶۰، ۲۸۰ و ۳۰۰میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بودند.
جست‌وجو در میان آگهی‌های فروش خانه نشان داد که شهر پرند نیز گزینه‌های زیادی برای خرید خانه ارزان دارد و برای یک خانه ۶۰متری نوساز با قیمت هر متر نزدیک به ۴میلیون تومان، قیمت کل ۲۴۵میلیون تومان ثبت شده بود.

ارزان‌ترین محله‌های تهران

با افزایش سقف قیمت خرید خانه به رقم ۳۰۰ تا ۴۵۰‌میلیون تومان به سختی نوبت به خانه‌های مسکونی شهر تهران رسید و همچنان محله‌های اطراف تهران بیشترین آگهی فروش خانه با چنین قیمتی را دارند؛ به‌عبارت دیگر همچنان بومهن، شهریار، پرند و پردیس در این میانگین قیمت بیشترین گزینه‌ها را دارا هستند. خانه‌ای ۵۳متری در شهر قدس شهریار با سن بنا ۱۰سال، ۳۹۰میلیون تومان آگهی شده بود و در همین منطقه نیز خانه‌ای ۷۰متری و ساخته شده در سال۹۴ نیز ۴۳۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. عباس‌آباد شهرری، فلاح و یافت‌آباد محله‌هایی در تهران هستند که در ۲ هفته گذشته آگهی مبنی بر فروش خانه با قیمت ۳۰۰ تا ۴۵۰میلیون تومان را به نام خود ثبت کرده‌اند و ارزا‌ن‌ترین خانه‌های شهر تهران برای خرید را در خود جای داده‌اند؛ به‌عنوان مثال خانه‌ای ۵۶متری و سال ساخت ۹۳ در منطقه عباس‌آباد شهرری به قیمت ۳۳۶‌میلیون تومان و در یافت‌آباد نیز خانه‌ای با متراژ ۶۰ متر که ۲۰سال از عمر بنا می‌گذشت، به قیمت ۳۵۰میلیون تومان یعنی هر متر ۵‌میلیون‌و۸۳۳هزار تومان آگهی شده بود. محله عبدل‌آباد در منطقه۱۹ نیز یکی از محله‌های ارزان تهران است و جست‌وجو در آگهی‌های فروش خانه نشان داد که خانه‌ای با عمر ۴سال و متراژ ۷۰ متر با قیمت ۴۲۰ میلیون آگهی شده است. البته چنین گزینه‌ای در منطقه محله فلاح در منطقه۱۷ و میدان امام حسین (ع) نیز وجود دارد و خانه‌ای ۴۰متری که در سال۸۵ ساخته شده است در هر دو منطقه به قیمت ۴۰۰میلیون یعنی متری ۱۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. البته اکثر این خانه‌ها بدون احتساب وام مسکن برای زوج‌های جوان مورد‌بررسی قرار‌گرفته‌اند و اگر زوجی بخواهد از وام ۲۴۰میلیون تومانی مسکن استفاده کند، می‌تواند در این محلات خانه‌ای با متراژ بزرگ‌تر و سال ساخت کمتر خریداری کند.

اجاره‌خانه با حداقل هزینه

اگر ودیعه ۳۰میلیون تومانی و اجاره ۵۰۰هزار تومانی را به‌عنوان حداکثر هزینه برای اجاره یک خانه در استان تهران درنظر بگیریم، باز هم بیشترین گزینه‌ها مربوط به مناطق اطراف تهران است و پرند، رباط‌کریم، ورامین و پردیس در رأس محله‌های ارزان برای اجاره خانه جای می‌گیرند؛ به‌عنوان مثال خانه‌ای با متراژ ۵۵متر در ورامین با ودیعه ۳۰میلیون تومانی اجاره داده می‌شود و در یکی از آگهی‌های اجاره خانه نیز ثبت شده بود که خانه ۶۸ متری در شهر پرند با ۳۰میلیون تومان ودیعه و ماهانه ۵۰۰هزار تومانی اجاره داده می‌شود.

به‌منظور پیدا کردن گزینه‌های ارزان اجاره خانه در شهر تهران سقف ودیعه را به حداکثر ۵۰میلیون و اجاره ماهانه خانه را به ۲میلیون تومان افزایش دادیم. به این ترتیب به گزینه‌هایی در شوش، افسریه، مسعودیه، مشیریه، شهرری، میدان امام حسین، مولوی، فلاح و... رسیدیم؛ به‌عنوان مثال خانه‌ای با متراژ ۴۳متر در شوش با ودیعه ۴۵میلیون تومان و ماهانه ۸۰۰هزار تومان و همچنین خانه‌ای ۵۵متری در مسعودیه با ۵۰میلیون ودیعه و ۱میلیون‌و۵۰۰ هزار تومان اجاره ماهانه آگهی شده بودند.


برچسب ها: مسکن بازار مسکن

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *