پایان کرونا چه زمانی فرا می‌رسد؛ شاید در سال ۲۰۲۳

14:42 - 08 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۳۵۱۱
اگرچه جهان از شیوع کرونا و چالش های ناشی از آن خسته شده است، اما باید برای پایان دادن به این بحران همچنان تلاش کرد.
حدود ۲ سال از زمان شیوع بیماری «کرونا» در جهان می‌گذرد و تاکنون بیش از ۲۱۷ میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از ۴.۵ میلیون نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست دادند.
 
مهم‌ترین سوال اکنون این است؛ کرونا چه زمانی به پایان می‌رسد؟
 
به گزارش «بیزنس اینسایدر»، چشم اندازی برای پایان کرونا در آینده نزدیک وجود ندارد، اما در صورت اقدام درست در مقابله با این بیماری می‌توان امیدوار بود که سال ۲۰۲۳ سال پایان کرونا باشد.
 
کارشناسان و متخصصان بر این باورند که اگرچه بیش از ۱۸ ماه زندگی با کرونا، همه را خسته کرده است، اما برای دست یافتن به هدف پایان دادن به شیوع کرونا، باید اقدام‌های مدیریت شده را در دستور کار قرار داد.
 
از منظر آنان، دلیل اصلی طولانی شدن مبارزه با کرونا، سرعت پایین در مقابله با این بیماری است؛ آن هم در حالی که این بیماری مسری‌تر می‌شود.
 
بنابراین، شیوع کرونا بیش از تصور اولیه ما به طول انجامید و حداقل چند سال دیگر زمان لازم است تا زندگی و دنیای پساکرونا را تجربه کنیم.
 
کارشناسان بر این باورند که حرکت جهان در مبارزه با کرونا در مسیر درست است، اما سرعت حرکت را باید افزایش داد.
 
اما واکسن‌های کرونا در کنار رعایت اقدام‌های حفاظتی می‌توانند به ما برای پیروزی در این جنگ کمک کنند؛ البته تصور پایان یافتن کرونا به دلیل انجام واکسیناسیون اشتباه است.
 
به احتمال زیاد مصونیت دهی واکسن در ماه‌ها و سال‌های آینده کاهش یابد و این بدان معناست که پوشیدن ماسک باید بخشی از زندگی ما شود.
باید توجه داشت که افراد واکسینه شده همچنان در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند و همچنان باید اقدام‌های احتیاطی را انجام دهند.
 
کشور‌هایی مانند آمریکا که حتی دوز تقویت کننده را به مردم تزریق کرده‎اند، به اشتباه از پوشیدن ماسک اجتناب و تصور می‌کنند که در این رقابت پیروز شدند اما باید دانست که جهان درگیر یک بیماری همه گیر است و تا زمانی که همه جهان واکسینه نشوند، کرونا پایان نمی‌یابد.
 
پس توجه به واکسیناسیون جهانی نه فقط به دلایل بشردوستانه بلکه به دلایل استراتژیک بسیار مهم است.
 
حتی پس از واکسیناسیون بیشتر جمعیت جهان هم ویروس کرونا از بین نخواهد رفت بلکه باید امیدوار بود که مانند بیماری‌های فلج اطفال، سرخک، آبله مرغان و دیگر بیماری‌های واگیر دار قابل پیشگیری، تحت کنترل در بیاید.
 
پس ناامیدی و افسردگی و خستگی از مبارزه با کرونا چاره کار نیست و برای ۲ سال آینده نیز باید به فکر مبارزه بود.
 
اگر بیشتر جمعیت جهان واکسینه شده و روش‌های درمانی بیشتر و موثرتری کشف شوند، در آینده کرونا می‌تواند مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزای معمولی باشد که تنها چند روز فرد مبتلا را درگیر می‌کند.
 
اما با اطمینان باید گفت که پایان کرونا امسال یا سال آینده نیست، اما در سال ۲۰۲۳ ممکن است زندگی مانند گذشته باشد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *