اطفای کامل حریق جنگل‌های کردکوی و رامیان در شمال کشور

10:52 - 13 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۴۷۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع  از اطفای کامل آتش در جنگل‌های کردکوی و رامیان و همچنین اعزام بالگرد اطفای حریق هوایی به این مناطق خبر داد.
- بنا به اعلام روابط عمومی وزارت دفاع، خلبان محمد مهدی نوری آل آقا گفت: بعد از ظهر پنجشنبه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی گهواره کوه بخش یانه‌سر شهرستان کردکوی آغاز شد که به دلیل گرمای هوا و وزش باد، آتش به سرعت پیش روی کرده بود.

رئیس مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع  تصریح کرد: با توجه به صعب العبور بودن منطقه درخواست از طرف فرماندهی یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها به مرکز کنترل وپشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع اعلام و بلافاصله هماهنگی جهت اعزام بالگرد مجهز به بسکت اطفا حریق صورت گرفت.

وی افزود: در این عملیات تیم‌هایی از همکاران یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها ویگان بالگردی این مرکز، نیرو‌های مردمی و بسیج در منطقه حضور داشتند.

نوری آل آقا با بیان اینکه حدود ۱۰ هکتار از عرصه‌های جنگلی اُرس و شاخه زاد در گیر این حریق شده بودند، اضافه کرد: با تلاش همه عزیزان از جمله یگان اطفای حریق هوایی مرکزکنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی وزارت دفاع که در این عملیات شرکت داشتند، این آتش به طور کامل اطفا شد.

وی علت این آتش‌سوزی‌ها را بیشترعوامل انسانی برشمرد و اظهار داشت: متاسفانه خسارات به این عرصه‌ها تا سال‌ها قابل جبران نیست.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *