تن ماهی به جمع کالای لوکس پیوست

9:36 - 15 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۴۰۶
بررسی‌ها حاکی از آن است که کنسرو ماهی تن در مقایسه با تابستان سال گذشته ۱۰۰‌درصد افزایش قیمت داشته است.

- روزنامه همشهری نوشت: طی یک سال گذشته کنسرو ماهی تن در چندین نوبت افزایش قیمت را از سر گذراند و این رشد قیمت، آن را از غذایی نسبتا ارزان به یک کالای لوکس تبدیل کرده است.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد قوطی‌های کنسرو ماهی تن ظرف یک سال گذشته هم کوچک‌تر شده‌اند و هم بسیار گران‌تر. این روز‌ها در قفسه سوپرمارکت‌ها دیگر خبری از قوطی‌های ۲۴۰‌گرمی قدیمی نیست و بسته‌های تن همه وزنی ۱۸۰‌گرمی دارند. قیمت ۱۵‌هزار تومانی تابستان سال گذشته هم حالا به خاطرات پیوسته و حداقل قیمت هر بسته کنسرو ماهی تن ساده بالای ۲۵‌هزار تومان است.

آن‌هایی که افزودنی دارند یا از روغن زیتون در تولیدشان استفاده شده قیمت‌های بسیار بالاتری دارند و در بعضی از برند‌ها قیمت‌های بالاتر از ۴۰ هزار تومان هم دیده می‌شود. با این حال میانگین قیمت این کالا برای محصولات ساده و تهیه‌شده با روغن معمولی ۳۰‌هزار تومان و در محصولات تهیه‌شده با روغن زیتون ۳۵‌هزار تومان است. بحران قیمت کنسرو ماهی تن نخستین‌بار در تابستان گذشته خود را نشان داد؛ زمانی که بسته‌های ۱۲ تا ۱۶ هزار تومانی تن کم‌کم قیمت‌شان رو به افزایش گذاشت. افزایش قیمت ماهی تن وارداتی، روغن و ورق فولادی از دلایل رشد قیمت کنسرو ماهی تن اعلام می‌شود.

تن ماهی به جمع کالای لوکس پیوست



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *