رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلوگیری از تصرف اراضی ملی توسط دستگاه قضایی یزد

15:18 - 16 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۵۸۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس حوزه قضایی شهرستان مروست استان یزد گفت: در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی و بستر رودخانه از ادامه تصرفات در بخش ایثار با فوریت جلوگیری به‌عمل آمد.
- احمد زحمتکش، رئیس حوزه قضایی شهرستان مروست استان یزد اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از اراضی ملی و بستر رودخانه از ادامه تصرفات در بخش ایثار با فوریت جلوگیری به عمل آمد.

رئیس حوزه قضایی شهرستان مروست بیان کرد: با توجه به گزارشات واصله مردمی و ضابطین عام و خاص مبنی بر تصرف اراضی ملی و بستر رودخانه ضمن حضور به موقع در محل از ادامه تصرفات جلوگیری و در این زمینه، پرونده قضایی تشکیل و در جریان رسیدگی قرار گرفت.

وی ضمن تاکید بر جدیت دستگاه قضایی در برخورد با متصرفان اراضی ملی و منابع طبیعی و بستر رودخانه‌ها تصریح کرد: صیانت از محیط زیست و عرصه‌های طبیعی از باب حقوق عامه از وظایف دستگاه قضا محسوب می‌شود و در این زمینه هیچ گونه مسامحه‌ای صورت نخواهد گرفت.

زحمتکش تصریح کرد: برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، دست‌اندازی به اراضی ملی، منابع طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز یکی از مهم‌ترین محور‌های فعالیت دستگاه قضا است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تعامل و همکاری بیشتر دستگاه قضا با دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت منظم و با برنامه و با جدیت تمام در رفع تصرف اراضی ملی، صیانت از انفال و حقوق عامه حفظ و تداوم داشته باشد.

شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف در رابطه با تصرفات غیرمجاز رو به شماره ۱۵۰۴ یگان حفاظت منابع طبیعی و یا دستگاه قضا در این حوزه قضایی را اطلاع دهند.
 
بخش ایثار از توابع شهرستان مروست واقع در استان یزد است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *