حیدرپور: هدف تیم ملی هندبال هم کسب سهمیه جهانی و هم کسب مدال در آسیاست

9:52 - 21 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۸۳۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: امیدوارم ایران به حقش در هندبال برسد.

مجتبی حیدرپور در گفت‌وگو با میزان، درخصوص برگزاری اردو‌های تیم ملی هندبال پیش از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: خداراشکر اردوی خوبی بود و همانگونه که اطلاع دارید این اولین اردوی تیم کملی زیر نظر سرمربی جدید و اسپانیایی است. بازیکنان باکیفیت و البته جوان که تقریبا بهترین‌های لیگ در دور اول بودند، در این اردو حضور داشتند. اردوی نخست تیم ملی حدود یک هفته بود و بازیکنان حاضر در اردو از آمادگی خوبی برخوردار بودند.

وی درباره تاثیر شروع زودتر اردو‌های تیم ملی تصریح کرد: قطعا تاثیر زیادی روی هماهنگی تیمی و شناخت بازیکنان از هم دارد. همچنین بازیکنان به خوبی با خواسته‌های مربی و اندیشه‌های تاکتیکیش آشنا می‌شوند. فدراسیون هندبال که در راس آن پاکدل حضور دارد هدف فدراسیون از حضور تیم ملی در قهرمانی آسیا را فقط کسب سهمیه جهانی نمی‌داند و به بازیکنان یادآور شده که امسال برای هندبال ایران سال مهمی است و هدف اصلی کسب مدال است. برای رسیدن به این اهداف باید اردو‌های تیم ملی به صورت مستمر در طول سال و حتی زمانی که مسابقاتی نیست، برگزار شود، زیرا این کنار هم تمرین کردن در بازی‌های بزرگ خودش را نشان می‌دهد.

ملی‌پوش هندبال ایران در پاسخ به این سوال که حضور فرناندز در راس سکان هدایت تیم ملی را چگونه ارزیابی می‌کند و آیا او می‌تواند به پیشرفت هندبال ایران کمک کند؟ گفت: فرناندز مربی نام آشنا، باتجربه و کاربلدی است. او از اسپانیا که یکی از قطب‌های هندبال در جهان است به ایران آمده و باتوجه به اینکه پیش از این در قاره آسیا مربیگری کرده، می‌تواند به هندبال ایران نیز کمک کند. مطمئنا با هدایت فرناندز و در صورتی که تیم ایران با تمام توان و پتانسیل در مسابقات قهرمانی آسیا حاضر شود نه تنها می‌توانیم سهمیه جهانی را بگیریم، حتی توانایی کسب مدال را هم داریم.

بازیکن تیم هندبال سپاهان اصفهان درخصوص ارزیابیش از لیگ برتر در این فصل، خاطرنشان کرد: لیگ برتر در این فصل نیز شرایط خوبی دارد و تیم‌های خوب و باکیفیتی برای قهرمانی می‌جنگند. لیگ امسال بسیار مهم است، زیرا بازیکنان از دل این لیگ برای کمک به تیم ملی آن هم در یان برهه حساس، آماده می‌شوند. سطح کیفی لیگ بسیار بالاست و تیم‌ها به هم نزدیک هستند و همین باعث شده نتوان از قبل تیم قهرمان را پیش‌بینی کرد. تشخیص قهرمان سخت است، اما چند تیم مانند سپاهان، ذوب آهن، نیروی زمینی شهید شاملی، زغال سنگ طبس و یکی، دو تیم دیگر توانایی کسب عنوان قهرمانی را دارند.

حیدرپور در پایان درباره اینکه مهمترین نیاز‌های هندبال ایران که باید وزیر جدید ورزش و جوانان به آن توجه کند، چه مواردی هستند، گفت: هندبال ایران در درجه اول نیاز به حمایت مالی دارد تا فدراسیون بتواند بهترین امکانات و ابزار را در اختیار بازیکنان و کادر فنی قرار دهد. این حمایت مالی باید در استعدایابی و پشتوانه‌سازی نیز هزینه شود چرا که هندبال یران پتانسیل کسب مدال در آسیا را دارد. باید در اینجا از زحمات رییس فدراسیون برای برپایی منظم لیگ و اردو‌های تیم ملی آن هم در این شرایط سخت کرونایی تشکر کنم و امیدوارم ایران به حقش در هندبال برسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *