بازدید رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از زندان مرکزی یاسوج

14:32 - 20 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۶۸۸۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۳۵ نفر از قضات از زندان مرکزی یاسوج بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، مشکلات آنان را استماع و دستورات لازم را صادر کرد.
- حسن نگین تاجی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیش از ۳۵ نفر از قضات از زندان مرکزی یاسوج بازدید و ضمن دیدار چهره به چهره با زندانیان، مشکلات آنان را استماع و دستورات لازم را صادر کرد.

همچنین رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دادستان مرکز استان با حضور در زندان، بر روند اجرای طرح پایش زندانیان و میز خدمت، نظارت کردند.

نگین‌تاجی، در این زمینه اظهار کرد: پیگیری مسایل و امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و ساماندهی زندانیان از اولویت‌های دستگاه قضایی است.

وی تأکید کرد: دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد با تمام ظرفیت‌های موجود و با اتکاء به قوانین موضوعه، آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌های صادره در خصوص زندانیان، از طریق بازدید‌های مستمر از زندان و دیدار با مددجویان و استماع مشکلات آنان، همواره در اجرای صحیح و کارآمد حبس، اصلاح مرتکبین جرم و اعمال نهاد‌های اصلاحی و ارفاقی و توجه به حقوق شهروندی زندانیان و خانواده‌های آنان، اقدامات موثری انجام داده است و بر پایی میز خدمت در زندان مرکزی یاسوج نیز گواهی بر این مدعا است.

در این بازدید‌ها که با حضور رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ،دادستان مرکز استان، قضات دادگاه‌های تجدید نظر استان، دادسرا و دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان و حوزه‌های قضایی دنا و مارگون برگزار گردید، زندانیان با مراجعه به قاضی رسیدگی کننده به پرونده قضایی که به جهت آن بازداشت هستند، مسایل و مشکلات خود را مطرح و از خدمات مشاوره قضایی بهره‌مند شدند.

درخواست‌های مددجویان مبنی بر مرخصی، اشتغال باز، آزادی مشروط، عفو، تعلیق مجازات، استفاده از سامانه مراقبت‌های الکترونیکی و ... حسب مورد توسط قضات بررسی گردید و رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دستورات لازم را در خصوص تسریع در رسیدگی به درخواست‌های زندانیان صادر نمود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *