بارش پراکنده در شمال کشور/ خیزش گرد و خاک در زابل

9:17 - 22 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۴۱۰
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.
کبری رفیعی درخصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور به میزان گفت: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشورمان آسمانی صاف و جوی آرام خواهیم داشت. اما از امروز تا روز پنجشنبه در مناطقی از استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد.
 
وی ادامه داد: روز جمعه هم علاوه بر این استان‌ها در شمال و شرق اردبیل هم بارش باران را شاهد خواهیم بود. در ارتفاعات این مناطق هم روز جمعه بارش‌ها به شکل رگبار و رعد و برق و همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود.
 
بیشتر بخوانید:
 
این کارشناس هواشناسی افزود: از امروز تا روز پنجشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در منطقه زابل در بعضی از ساعات سرعت وزش باد افزایش خواهد داشت که با توجه به این شرایط احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا برای این مناطق وجود دارد. از امروز تا بعدازظهر فردا شرق دریای عمان و شمال و مرکز خلیج فارس متلاطم خواهند بود.

رفیعی درخصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت گفت: در تهران هم امروز آسمان صاف خواهد بود که گاهی وزش باد را به همراه خواهد داشت. فردا هم شرایط جوی تهران به همین صورت خواهد بود. حداکثردمای هوا در تهران امروز به سی و پنج درجه خواهد رسید و حداقل دما هم بیست و پنج درجه بالای صفر پیش بینی می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *