نگاهی به وضعیت اسرای فلسطینی؛ در زندان‎های رژیم صهیونیستی چه می‎گذرد؟

3:15 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۵۲۹
زندان‌های رژیم صهیونیستی محل نگهداری زندانیان فلسطینی در بدترین شرایط هستند.
فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان فوق امنیتی و پیشرفته «جلبوع» سبب شد تا ادعا‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد وضعیت زندانیان فلسطینی در زندان‌های این رژیم رنگ ببازد و بررسی وضعیت این زندان‌ها در دستور کار رسانه‌ها قرار بگیرد.
 
به گزارش پایگاه «۹۷۲mag»، در حالی که رسانه‌های رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا از وضعیت زندان‌های محل نگهداری زندانیان فلسطینی تصویری عالی ارائه دهند، باید دانست که زندانیان فلسطینی در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برند.
 
اخبار مربوط به زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به ویژه در سال‌های اخیر عمدتا جایی در رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیدا نمی‌کنند.
 
اعتصاب غذای این زندانیان تنها زمانی رسانه‌ای می‌شود که زندانیانی که اعتصاب غذا کرده اند، در آستانه مرگ باشند.
 
دلیل این امر، هراس سران صهیونیست از پاسخ فلسطینیان یا تشدید تنش هاست و نه نگرانی از سلامتی و زندگی زندانیان؛ البته، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فلسطینی مرتبا گزارش‌هایی از بازداشت‌های خودسرانه، دادگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی، اعتصاب غذای زندانیان، زنان زندانی و زندگی زندانیان سابق ارائه می‌کنند.
 
ضمن اینکه گروه‌های حقوق بشری متعددی مانند «Addameer» و «DCI-Palestine»، گزارش‌های مفصلی از دستگیری‌ها و شرایط زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تهیه می‌کنند.
 
شرایط زندانیان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی معادل بدترین شرایط زندان‌ها در کشور‌های غربی است؛ بسته به فصل، زندانیان در معرض گرما یا سرمای شدید قرار دارند و هر زندانی در فضایی کمتر از ۳ متر مربع زندگی می‌کنند.
با آغاز شیوع «کرونا»، محدودیت‌های اعمال شده بر زندانیان مذکور بیشتر شد؛ ملاقات‌های اقوام و وکلا به طور کامل لغو شده و به دلیل عدم دسترسی به تلفن‌های عمومی، عملا ارتباط زندانیان با دنیا قطع شده است.
 
زندانیان فلسطینی که دوران محکومیتشان به اتمام رسیده، با بازداشت اداری روبرو می‌شوند؛ ابزاری که مقامات صهیونیست در سرزمین‌های اشغالی از آن استفاده می‌کنند.
 
تحت این نوع بازداشت، زندانیان می‌توانند پس از آزادی، بلافاصله و به طور نامحدود دوباره زندانی شوند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *