صلح و سازش در ۵ پرونده قتل عمد با تلاش‌های شورای حل اختلاف در سیرجان کرمان

8:19 - 26 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۷۸۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در کرمان از سازش ۲۲ درصدی در پرونده‌های وارده به شعب شورا‌های حل اختلاف این شهرستان خبر داد و گفت: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده است.
یدالله سپهری، رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در کرمان در گفت‌وگو با میزان از سازش ۲۲ درصدی در پرونده‌های وارده به شعب شورا‌های حل اختلاف این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته پنج فقره پرونده قتل عمد با اقدامات و تلاش‌های شورای حل اختلاف ویژه زندان این شهرستان منجر به گذشت اولیای دم و رهایی محکومان از قصاص شده است.

رئیس دادگستری شهرستان سیرجان خاطرنشان کرد: شورا‌های حل اختلاف شهرستان سیرجان در اجرای منویات ریاست قوه قضاییه، سند تحول قضایی و عمل به رسالت ذاتی خویش در حل و فصل دعاوی، موفق به صلح و سازش یک هزار و ۶۸۳ فقره پرونده در پنج ماه ابتدایی سال جاری شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد رشد داشته است.

رئیس شورا‌های حل اختلاف شهرستان سیرجان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۷ هزار و ۶۹۳ فقره پرونده به ۲۹ شعبه شورای حل اختلاف فعال در شهرستان سیرجان وارد شده و با تلاش اعضا و کارکنان شورا‌های حل اختلاف تعداد ۷ هزار و ۳۲۸ فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

سپهری با اشاره به این مطلب که گسترش فرهنگ صلح و سازش و امنیت اجتماعی، مدارا و آرامش را به همراه دارد و سبب افزایش اعتماد عمومی و رضایتمندی مردم به دستگاه قضایی می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر یک شعبه شورای حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان سیرجان فعال است که اعضا و کارکنان این شعبه موفق شدند در سال گذشته تعداد ۴۸ پرونده را با سازش مختومه و تعداد ۴۱ نفر از مددجویان را به آغوش گرم خانواده‌های خویش بازگردانند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری نیز بالغ بر ۹۱ درصد از ابلاغیه‌ها به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ شده‌است که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی، باعث تسریع در انجام امور قضایی و صرفه جویی در وقت و هزینه و بالتبع رضایتمندی مراجعین شده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *