پرداخت هزینه دارو و درمان کودکان بیمار در طرح «آقا حساب کردند»

22:43 - 23 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۰۳۸
در تازه‌ترین مرحله از طرح «آقا حساب کردند»، سایه حمایت از نیازمندان گسترده‌تر شده و این بار پرداخت صورتحساب دارو و درمان کودکان بستری در بیمارستان‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

- طبق گزارش آستان نیوز، طرح «آقا حساب کردند» از آن دست طرح‌هایی است که هم شور دارد و هم شوق؛ هم مهر دارد هم عطوفت؛ هم اشک شوق دارد هم لبخند.

خادمان حضرت رضا (ع) راهی نقاط مختلف شهر می‌شوند و از طرف آقا، بدهی مجاوران نیازمند را پرداخت می‌کنند؛ نیازمندانی که قبلا شناسایی شده‌اند و شامل مهر امام مهربانی‌ها می‌شوند.

حالا در تازه‌ترین مرحله این طرح، حمایت از خانواده‌هایی در دستور کار قرار گرفته، که کودکانشان در بیمارستان‌ها بستری‌اند و توان پرداخت هزینه‌های دارو و درمان این فرشته‌های زمینی را ندارند.

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در این باره گفت: در مراحل مختلف اجرای طرح «آقا حساب کردند» با پرداخت بدهی خانواده‌های کم بضاعت مشهدی به عناوین مختلف نظیر تسویه بدهی قبوض مصرفی، اجاره معوق مستاجران و ... از این اقشار حمایت شد و در مرحله جدید نیز، بنیاد کرامت رضوی هزینه دارو درمان کودکان بیمار محروم که در مشهد بستری هستند را تسویه می‌کند.

حضور در دو بیمارستان تخصصی کودکان

هادی غلامی افزود: با رصد میدانی توسط نمایندگان مدیریت امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی و ارتباط با مراکز درمانی، چند خانواده گرفتار و تنگدست که کودکان آن‌ها در بیمارستان تحت درمان بودند، شناسایی شدند و در نخستین گام، بدهی یک کودک بستری در بیمارستان تخصصی دکتر شیخ به میزان ۲ میلیون تومان و یک کودک بستری در بیمارستان فوق تخصصی اکبر، به مبلغ ۴ میلیون تسویه شد. این مبالغ در تداوم حمایت‌هایی روز‌های اخیر برای پرداخت هزینه دارو‌های بیماران کرونایی در داروخانه‌های سطح شهر است که جمع آن را به حدود ۲۰ میلیون تومان افرایش داد.

علاوه بر این، به گفته غلامی، با توجه به اینکه روند درمان این بیماران همچنان ادامه دارد، پرداخت هزینه‌های درمانی آن‌ها تا مرخصی از بیمارستان ادامه خواهد داشت.

پیش‌بینی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مرحله جدید طرح

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی در ادامه گفت: برای مرحله جدید طرح «آقا حساب کردند»، ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده و خانواده‌های محروم دارای یک کودک بیمار در اولویت این حمایت قرار خواهند داشت. البته به گفته او، در این مرحله از طرح همانند مراحل قبل، تسویه بدهی سایر نیازمندان نیز در دستور کار خواهد بود.

امکان مشارکت همه مردم

اجرای طرح «آقا حساب کردند» فرصت غنیمتی برای مهرورزی به هم‌نوعان است که با مشارکت مردم و به دست خادمان حضرت رضا (ع) محقق شده است.

اداره کل نذورات آستان قدس نیز با پیش‌بینی امکان نذر «آقا حساب کردند» و نذر «درمان و سلامت» و نذر «تسویه حساب داروی بیماران نیازمند کرونایی» بستر این مشارکت را فراهم کرده است. همه مردم می‌توانند با مراجعه حضوری به دفاتر نذورات حرم مطهر و یا مراجعه به سامانه اینترنتی اداره کل نذورات آستان قدس رضوی به نشانی https://nazr.razavi.ir/، استفاده از اپلیکیشن «رضوان» و یا شماره گیری کد دستوری «ستاره هشت مربع (#۸*)» در تلفن همراه، در سنت حسنه نذر در این آستان ملکوتی سهیم شوند و محل هزینه‌کرد نذورات خود را هم تعیین کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *