سال گذشته به بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز تبلت اهدا شد

9:23 - 24 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۰۸۱
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ، گفت: سال گذشته به بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند، تبلت اهدا شد.
-به نقل ازمرکز اطلاع رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی، با بیان این که در دوران کرونا مدارس تعطیل شد؛ اما آموزش تعطیل نشد، گفت: در دوران شیوع کرونا، اطلس آموزشی با هدف ارائه شیوه‌های مختلف آموزشی، برای هر مدرسه تدوین شد و استفاده از فضای مجازی، ارائه درس‌نامه و آموزش‌های تلویزیونی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۷۲درصد از دانش‌آموزان سال گذشته از «بستر فضای مجازی» و «شبکه شاد»، آموزش‌ها را پیگیری کردند و شبکه شاد اصلی‌ترین رکن آموزش در ایام کرونا بود.

حسینی با بیان این که سال گذشته ۳میلیون دانش‌آموز از دسترسی به «شبکه شاد» محروم بودند؛ گفت: پیگیری تأمین ۲ میلیون تبلت برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار ادامه دارد و استفاده از ظرفیت «۷۰۰هزار کامپیوتر مازاد، در مدارس» و «حمایت‌های مالی خیرین» در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در بودجه سال جاری نیز ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آموزشی، دیده شده است و تأمین یک میلیون تبلت نیز با استانداران تمامی استان‌ها تفاهم شده است.

حسینی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارت ارتباطات، گفت: از طریق تفاهم با وزارت ارتباطات شهر‌ها و روستا‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت به اینترنت و شبکه اطلاعات، متصل خواهند شد که تاکنون ۴۰هزار روستا از اینترنت بهره‌مند شده‌اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان این که همه دانش‌آموزان استثنایی وسایل ارتباطی هوشمند دارند، گفت: سال گذشته به بیش از ۳۰هزار دانش‌آموز با نیاز‌های ویژه که وسایل هوشمند ارتباطی نداشتند، تبلت اهدا شد.

وی با بیان این که شروع مهر امسال با آموزش‌های مجازی خواهد بود، گفت: به‌تدریج و بر اساس وضعیت هر مدرسه آموزش‌های حضوری به‌ویژه در مدارس کم‌جمعیت و روستایی آغاز خواهد شد.

حسینی گفت: در حوزه آموزش و پرورش استثنایی نیز رویکرد بازگشایی تدریجی مدارس با حفظ سلامت دانش‌آموزان است و در این میان اقناع‌سازی والدین و دانش‌آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: «شاد» مهم‌ترین محور شروع مهر است و مانند سنوات گذشته مدارس و دانش‌آموزان از شاد استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصریح کرد: تاکنون ۱۲نوع مناسب‌سازی برای استفاده دانش‌آموزان استثنایی از شاد انجام شده است و با رونمایی از نسخه جدید شاد مناسب‌سازی‌های بیشتری نیز به این شبکه افزوده خواهد شد.

حسینی یکی از آسیب‌های کرونا را بازماندگی از تحصیل دانش‌آموزان دانست و گفت: کرونا موجب شده تعدادی از دانش‌آموزان استثنایی از تحصیل بازبمانند و تمام تلاش این است که این دانش‌آموزان در سال تحصیل جدید به سپهر آموزشی برگردند.

بیشتر بخوانید:


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *