رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مهربان: با کم کردن وزن در رقابت‌های نونهالان برخورد می‌شود/ فاصله ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات را کم کردیم

10:09 - 24 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۱۰۴
سرپرست دبیری فدراسیون کشتی گفت: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور، صرفا بحث قهرمانی نیست و نمی‌خواهیم که کشتی‌گیران در ابتدای راه خود در کشتی آسیب ببینند.

- طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون کشتی، ابراهیم مهربان اظهار داشت: با توجه به تأکید فراوان رئیس فدراسیون کشتی و حساسیت رده‌ نونهالان بعنوان رده‌ی سنی سرنوشت ساز برای کشتی گیران، فاصله‌ ساعت وزن کشی و برگزاری مسابقات کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قهرمانی کشور از دو ساعت و نیم به یک ساعت کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: این کار به دلیل این بود که مربیان اقدام به کم کردن وزن کشتی‌گیران خود نکنند و به تمام هیئت‌های کشتی استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم در صورت مشاهده وزن کم کردن کشتی‌گیرانشان، مربی آن‌ها حداقل یک سال محروم و حداکثر امتیاز نیز از مجموع امتیازات عملکرد سالیانه آن هیئت کسر خواهد شد.

مهربان تصریح کرد: هدف فدراسیون از برگزاری رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور صرفا بحث قهرمانی نیست، بلکه ما می‌خواهیم که کشتی‌گیرانی که در ابتدای راه خود در کشتی قرار دارند، آسیب نبینند و با حضور در چنین مسابقاتی، به بار فنی و تجربه‌ی آن‌ها افزوده شود.

سرپرست دبیری فدراسیون گفت: کشتی‌گیر نونهال در ابتدای راه قهرمانی قرار دارد و مهمترین مسئله برای ما نحوه صحیح آموزش و بحث فنی آن‌ها است و اگر کشتی گیران در این رده‌ی سنی درگیر معضل وزن کم کردن شوند، قطعاً عمر قهرمانی کوتاهی خواهند داشت.

مهربان با اشاره به اینکه ویروس کرونا نزدیک به ۲ سال است که ورزش را تحت تأثیر قرار داده گفت: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا تمرینات و مسابقات کشتی آنطور که باید برگزار نشده و کشتی نیاز به پویایی و حضور نیروی جوان دارد و به همین دلیل برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور نونهالان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از هیئت کشتی استان لرستان به دلیل میزبانی رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی نونهالان قدردانی می‌کنیم و امیدوارم با برگزاری این مسابقاتف روح تازه‌ای به کالبد کشتی کشور دمیده شود.

گفتنی است طبق ابلاغیه‌ی فدراسیون کشتی به هیئت‌های کشتی، ساعت وزن کشی رقابت‌های قهرمانی نونهالان کشور ۸ تا ۸:۳۰ و ساعت شروع مسابقات ۹:۳۰ صبح است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *