عربستان به دنبال خرید سامانه های موشکی از رژیم صهیونیستی

12:12 - 24 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۱۵۶
عربستان در پی خروج سامانه پدافندی پاتریوت آمریکا از این کشور، به دنبال خرید سامانه های موشکی از رژیم صهیونیستی است.

منابع آگاه می‌گویند که عربستان به دنبال خرید سامانه های «گنبد آهنین» از رژیم صهیونیستی است.

پایگاه «دیفنس بریکینگ»، متخصص در امور نظامی، به نقل از منابعی گزارش داده که عربستان با هدف خرید سامانه «گنبد آهنین» با مقام‎های «تل آویو» تماس گرفته است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که آمریکا سامانه‌های پدافندی خود را از عربستان خارج کرده است.

منابع «دیفنس بریکینگ» گزارشی از «آسوشیتد پرس» را تایید می‌کنند که طی روز‌های اخیر منتشر شده و در بخشی از آن گفته شده «سامانه‌های پدافندی تاد و پاتریوت آمریکا به طور مخفیانه از پایگاه هوایی شاهزاده سلطان در اطراف ریاض خارج شده‎اند.»

سامانه‌های پدافندی آمریکا در سال ۲۰۱۹ و پس از عملیات موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی «آرامکو»، در عربستان مستقر شدند.

طی ماه‌های اخیر موضوع خروج سامانه‌های پدافندی آمریکا از عربستان سعودی همواره مطرح بوده، اما زمان دقیق خروج این سامانه‌ها تاکنون مشخص نشده است.

منابع صهیونیستی به «دیفنس بریکینگ»، گفته‎اند «مادامی که اسرائیل و عربستان از آمریکا تاییدیه بگیرند، چنین توافقی واقع گرایانه خواهد بود.»

یکی از منابع می‌گوید «علاقه عربستان به سامانه‌های اسرائیلی به مرحله‌ای بسیار عملی رسیده است.»

بنا به این گزارش، «مقام‎های عربستان و اسرائیل رایزنی‌هایی در زمینه این سامانه‌های پدافندی در سطوح پایین داشته‎اند، اما پس از آشکار شدن تصمیم آمریکا برای خارج کردن سامانه‌های پدافندی خود از عربستان، این رایزنی‌ها شکل جدی تری به خود گرفته است.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *