قیمت‌ بلیت پرواز‌های اربعین نهایی شد

13:07 - 24 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۲۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از نهایی شدن قیمت بلیت هواپیما برای سفر اربعین خبر داد.

خبرگزاري ميزان - محمد حسن ذیبخش درنشست آنلاین با خبرنگاران گفت: جلسه ستاد اربعین در سازمان هواپیمایی کشوری جهت تعیین نرخ نهایی بلیت هواپیما در مسیر ایران – عراق تشکیل شد و در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های هواپیمایی، انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) حضور داشتند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در این جلسه یکی از معاونین حج و زیارت نیز حضور پیدا کردند و خوشبختانه این جلسه نتایج خوبی داشت و با مساعدت شرکت‌های هواپیمایی و به ویژه انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این خصوص قیمت‌ها نهایی شد.

وی افزود: مصوب شد افرادی که در سامانه سماح ثبت نام کردند و از داشتن ویزای خود اطمینان قطعی دارند نسبت به خرید بلیت اقدام کنند و در صورتی که بلیت تهیه کنند و نتوانند ویزا تهیه کنند کنسلی بلیت براساس پرواز‌های خارجی صورت می‌گیرد.

ذیبخش گفت: براساس توافق صورت گرفته همه شرکت‌های هواپیمایی موظف شدند نسبت به ارائه بلیت با قیمت‌های اعلامی اقدام کنند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح قیمت‌ها گفت: پرواز‌های تهران، شیراز، اصفهان، تبریز و اهواز به فرودگاه نجف به صورت یک طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و به صورت دو طرفه ۵ میلیون تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: پرواز مشهد به نجف به صورت دو طرفه ۶ میلیون تومان و یک طرفه ۴ میلیون تومان تعیین شده است

ذیبخش تاکید کرد: در صورتی که هر کدام از ایرلاین‌ها و آژانس‌ها فروش بلیت با قیمت‌های مورد توافق سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت‌های هواپیمایی را رعایت نکنند و نسبت به گران فروشی اقدام کنند مسافران می‌توانند از طریق سایت سازمان هواپیمایی کشوری سامان شکایات مردمی اقدام کنند و قطعا باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در سازمان خیلی سریع نسبت به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از مردم درخواست کرد بلیت گرانتر از این قیمت را خریداری نکنند و حتما گزارش گرانفروشی را به سازمان اطلاع دهند.

به گفته وی این قیمت‌ها مشمول ایرلاین‌های خارجی نمی‌شود، اما ایرلاین‌های داخلی ظرفیت جابه‌جایی ۶۰ هزار زائر را دارند.

ذیبخش تاکید کرد: مبالغ اعلامی فقط ویژه ایام اربعین یعنی ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهر ماه بوده و از فردا بلیت فروشی برای اربعین آغاز می‌شود.

انتهاي پيام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *