آیت‌الله رئیسی: همکاری‌های کشورهای منطقه از مسائل بسیار مهم و محوری است/ فصل جدیدی در روابط ایران و تاجیکستان رقم خواهیم زد

11:33 - 25 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۴۲۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور گفت: همکاری‌های کشورهای منطقه از مسائل بسیار مهم و محوری است. ما برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم و سازمان شانگهای از سازمانهای فعال است.

- آیت‌الله دکتر سید «ابراهیم رئیسی» در مصاحبه خبری قبل از سفر به تاجیکستان بیان کرد: سفر تاجیکستان به دعوت رسمی آقای رحمان اف رئیس جمهور محترم تاجیکستان برای شرکت در اجلاس شانگ‌های صورت می‌گیرد. آسیا از خزائن مهم فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی است که مدنیت منطقه اسیا در جای جای آن قابل بحث و مذاکره است.

رئیس جمهور اظهار کرد: همکاری‌های کشورهای منطقه از مسائل بسیار مهم و محوری است. ما برای همکاری‌های منطقه‌ای بسیار اهمیت قائلیم و سازمان شانگهای از سازمان‌های فعال برای همکاری‌های منطقه‌ای است.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: در این اجلاس دیدار با مسئولان عالی شرکت کننده در این اجلاس خواهیم داشت. شرکت در اجلاس نیز برای بیان دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران که عمدتا اقتصادی است در دستور کار قرار دارد.

دکتر رئیسی ادامه داد: بعد از برگزاری اجلاس شانگهای مذاکرات دو جانبه با رئیس جمهور تاجیکستان خواهیم داشت. ما با این کشور ارتباط و مناسبات سیاسی، اقتصادی داشتیم و داریم. لکن این روند دچار وقفه‌شده بود. لکن ما با این سفر فصل جدیدی را برای روابط با تاجیکستان رقم خواهیم زد. 

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: در این فصل همکاری‌ها و مناسبات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی از جمله مواردی است که با کشور تاجیکستان خواهیم داشت. تاجیکستان مردم مسلمان و متدینی دارد و ما با هم‌دین، هم‌فرهنگ و هم‌زبان هستیم.

دکتر رئیسی با بیان اینکه ارتباط با کشور‌های منطقه جزو اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است افزود: ارتباط با کشور‌های همسایه، منطقه و تاجیکستان در این سفر دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور تاکید کرد: امیدواریم در مجموعه مذاکراتی که با مسئولین کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس انجام می‌شود تعامل بین کشور‌های آسیایی بیش از قبل باشد و گام‌های جدیدی در این رابطه برداشته شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برای گام عملی درباره ارتباطات بین ما و کشور تاجیکستان قرارداد‌هایی هم در این سفر امضا خواهد شد در پایان گفت: وزرای همراه ما در این سفر قرارداد‌های حقوقی و مسائل مختلف اقتصادی امضا خواهند کرد. حتما باید بعد از این قرارداد‌ها اقدام عملی وجود داشته باشد و مسئولین ایران و تاجیکستان بتوانند روابط را اجرایی‌تر و میدانی‌تر کنند.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3259904_817.mp4']

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *