آمار بالای واکسیناسیون در چین/ تعلیق کارکنان بهداشتی واکسینه نشده در فرانسه

15:52 - 25 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۵۱۱
بیش از ۱ میلیارد نفر در چین، یا به عبارتی ۷۱ درصد از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، به طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

- افزایش مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف جهان کشور‌ها را بر آن داشته است تا سرعت و حجم واکسیناسیون را افزایش دهند.

 

آنتی بادی کووید-۱۹ در جوانان انگلیسی
بر اساس آمار جدید منتشر شده، تقریباً از هر ۱۰ فرد جوان در انگلیس در ۹ نفر احتمالاً آنتی بادی کووید-۱۹ وجود دارد.

 

آمار بالای واکسیناسیون در چین
بر اساس آمار‌های رسمی منتشر شده، بیش از ۱ میلیارد نفر در چین، یا به عبارتی ۷۱ درصد از پرجمعیت‌ترین کشور جهان، به طور کامل علیه کووید-۱۹ واکسینه شده اند.

 

تعلیق کارکنان بهداشتی واکسینه نشده در فرانسه
وزیر بهداشت فرانسه اعلام کرد که هزاران نفر از کارکنان بخش بهداشتی در فرانسه که پیش از موعد مقرر این هفته واکسیناسیون خود را انجام نداده بودند، بدون پرداخت دستمزد از کارشان تعلیق شده اند.

 

همه گیری سرعت تغییرات آب و هوایی را کند نکرده است
سازمان ملل اعلام کرد که کاهش انتشار سوخت‌های فسیلی در پی تعطیلی‌ها و قرنطینه‌های مربوط به همه گیری جهانی کووید-۱۹ در سال گذشته سرعت تغییرات آب و هوایی را کند نکرده است و جهان همچنان از اهداف کاهش انتشار کربن عقب مانده است.

 

پوتین چند روز در قرنطینه خواهد ماند
به گزارش خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته است پس از ابتلای ده‌ها نفر از اطرافیانش با بیماری کووید-۱۹ مجبور است چند روز را در قرنطینه بگذراند.

 

درخواست آژانس کودکان سازمان ملل
آژانس کودکان سازمان ملل از مقامات آموزش و پرورش کشور‌ها خواسته است تا مدارس را در اسرع وقت بازگشایی کنند، زیرا میلیون‌ها دانش آموز در سراسر جهان، ۱۸ ماه پس از آغاز همه گیری کووید-۱۹، هنوز قادر نیستند به کلاس‌های درس بازگردند.

مرگ یک نفر از هر ۵۰۰ نفری که در آمریکا زندگی می‌کنند
داده‌ها نشان می‌دهد که تقریباً ۶۶۴ هزار نفر، یا یک نفر از ۵۰۰ نفر که در آمریکا زندگی می‌کنند، از زمان آغاز همه گیری ویروس کووید-۱۹ به دلیل افزایش موارد ابتلا و بستری شدن در بیمارستان، به ویژه در ایالت‌های جنوبی که ترخ واکسیناسیون پایین دارند جان خود را از دست داده اند.

 

هشدار اتحادیه اروپا درباره واکسیناسیون
مدیر اجرایی اتحادیه اروپا هشدار داده است که واکسیناسیون کووید-۱۹ باید تسریع شود تا از همه گیری افراد واکسینه نشده جلوگیری شود.

 

توصیه گروهی از کارشناسان بهداشتی که به دولت هنگ کنگ
گروهی از کارشناسان بهداشتی که به دولت هنگ کنگ مشاوره می‌دهند پس از انتشار گزارش عوارض جانبی التهاب قلب در پی تزریق واکسن بایونتک، توصیه کرده اند که به کودکان ۱۲ تا ۱۷ ساله تنها یک دوز از این واکسن تزریق شود.

 

نظام مراقبت‌های بهداشتی آلبرتا در آستانه فروپاشی
افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا نظام مراقبت‌های بهداشتی در استان آلبرتا در کانادا را در آستانه فروپاشی قرار داده است. این در حالی است که کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی این استان با افزایش خستگی و حرکت رو به رشد ضد واکسیناسیون در منطقه روبرو هستند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *