کارشناسان رسمی دادگستری نقش موثری در صدور آراء قضایی دقیق دارند

11:46 - 26 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۵۹۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری استان مازندران گفت: کارشناسان رسمی دادگستری نقش موثری در صدور آراء قضایی دقیق دارند.
- مراسم تحلیف کارشناسان مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران حقوقی قوه قضائیه با حضور معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری کل برگزار شد.
 
 سید ناصر احمدی در این جلسه، کارشناسان را فرهیختگان جامعه قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری نقش موثری در صدور آراء قضایی دقیق داشته و کمک شایانی به احقاق حق و گسترش عدالت قضایی خواهند داشت.

معاون منابع انسانی و امورفرهنگی دادگستری استان مازندران دارا بودن تعهد درکنار تخصص را بسیار ضروری برشمرد و افزود: شروع فعالیت در هر عرصه‌ای در شکل گیری شخصیت حرفه‌ای فرد تأثیرگذار بوده و لازم است کارشناسان رسمی؛ نظم و انضباط شغلی، رعایت موازین قانونی و شرعی و بکارگیری دانش تجربی و تخصصی را در آغاز فعالیت خود با حساسیت بیشتری دنبال تا شالوده و اساس فعالیت حرفه‌ای آنان شکل بگیرد.

وی بر آموزش مداوم و مستمر کارشناسان تأکید و تصریح کرد: آموزش جزء لاینفک فعالیت تخصصی و حرفه‌ای است لذا مرکز کارشناسان باید ضمن نظارت دقیق بر عملکرد کارشناسان آموزش شغلی و عمومی ایشان را با اهتمام بیشتری دنبال کند.

احمدی با بیان اینکه کارشناسان باید اجرای دقیق قانون کارشناسان را در دستورکار خود داشته باشند افزود: ضروری است کارشناسان دستورات قضایی را بادقت و برابر قوانین جاری در مهلت تعیین شده و در چارچوب موارد ارجاعی اجرا و ارائه کنند.

وی انجام کارشناسی در زمان تعیین شده قضایی را موثرترین راه جلوگیری از اطاله دادرسی دانست و خاطرنشان کرد: کارشناسان بعنوان متخصصین امر در پرونده‌های پیچیده قضایی نقش موثری در رسیدگی بموقع و صدور آرا در کوتاهترین زمان ممکن راخواهند داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *