فلاح: فجر را در باتلاق انداخته‌اند/ فوتبال ایران شبیه شب‌های برره است

9:25 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۸۲۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل فجرسپاسی گفت: قانون ۲۸ ساله‌ها که چند سالی است وضع شده اشتباه و ناکارآمد است و باید در آن تجدیدنظر شود. فوتبالیست تا ۲۸ سالگی می‌تواند به خدمت سربازی نرود و بعد از آن هم می‌تواند دانشجو شود و این موضوع کار را برای تیم ما سخت می‌کند.

رسول فلاح در گفت‌وگو با میزان، در خصوص شرایط تیم فوتبال فجرسپاسی در آستانه آغاز لیگ بیست‌ویکم اظهار داشت: تمرینات ما مدتی است آغاز شده و حدود ۸۵ درصد تیم را حفظ کرده ایم و تعدادی بازیکن جدید اضافه شده و قرار است چند نفر دیگر اضافه شوند. تیمی متشکل از جوانان و باتجربه‌ها در اختیار داریم که انشاالله از حیثیت فوتبال شیراز دفاع کنند.

وی درباره مشکلات حال حاضر تیم فجر گفت: در بازار نقل و انتقالات، چند باشگاه خرج‌های بسیار زیاد و نجومی انجام می‌دهند و تنها امتیاز و مزیت ما برای رقابت در سطح اول فوتبال ایران جذب بازیکنان سرباز است. ما نماینده و آبروی ورزش نیرو‌های مسلح هستیم و توقع داریم حمایت‌های لازم صورت بگیرد. قانون ۲۸ ساله‌ها که چند سالی است وضع شده اشتباه و ناکارآمد است و باید در آن تجدیدنظر شود. فوتبالیست تا ۲۸ سالگی می‌تواند به خدمت سربازی نرود و بعد از آن هم می‌تواند دانشجو شود و این موضوع کار را برای تیم ما سخت می‌کند. از سرلشکر باقری درخواست دارم در این قانون تجدیدنظر صورت گیرد و با توجه به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند: «باید فرهنگ شهدا و دفاع مقدس را ترویج داد» باشگاه ما هم به نام شهید سپاسی مزین شده و همه مردم ایران از موفقیت و پیشرفت فجر خوشحال خواهند شد. با رشد و پیشرفت تیم‌های ریشه داری، چون فجر، ملوان، شاهین و... جذابیت فوتبال بیشتر می‌شود و استعداد‌های کشور به شکوفایی خواهند رسید.

فلاح در رابطه با اوضاع آشفته نقل و انتقالات فوتبال تصریح کرد: از همه نهادهای ذیربط درخواست دارم وارد بحث نقل‌وانتقالات فوتبال ایران شوند. هر جایی که پول زیاد و بدون نظارت باشد مفسده ایجاد می‌شود و امروزه در فوتبالمان همین وضعیت را شاهدیم. بازیکنی که ۵۰ میلیون نمی‌ارزد قرارداد ۵ میلیاردی می‌بندد و برخی باشگاه‌ها به راحتی این مبالغ را می‌پردازند. متاسفانه باشگاه‌های نظامی را در باتلاق انداخته‌اند و در استان هم مسئولان در خواب غفلت هستند. با تغییرات دولت بیشتر مدیران تغییر کرده‌اند و فصل نقل و انتقالات فوتبال با فصل نقل و انتقالات مدیران همزمان شده است!

وی ادامه داد: طبق قانون دولت نمی‌تواند به ما کمک مالی مستقیم کند، اما در استان همجوار ما تیم‌های صنعتی از منابع زیرزمینی و روی زمینی بیشترین بهره را می‌برند. تیم‌های صنعتی می‌توانند پول زیادی خرج کنند، اما تیم‌های ریشه داری چون شاهین، نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان، ملوان، پاس، ابومسلم، صبا، راه‌آهن و... تضعیف یا نابود شده اند. نساجی و تراکتور هم که خصوصی هستند نمی‌توانند با این تیم‌ها رقابت کنند. چرا ما شامل قانون می‌شویم، اما آنها نه؟ این امر می‌شود زیر پا گذاشتن عدالت اجتماعی و سیاست یک بام و دو هوا!

مدیرعامل فجرسپاسی تاکید کرد: ما از لحاظ سخت افزاری و پتانسیل یکی از ۷-۶ تیم برتر ایران هستیم، اما از لحاظ مالی مشکلات زیادی داریم و باید زودتر به داد ما برسند. هزاران میلیارد تومان پول در فوتبال ما در گردش است و معلوم نیست به جیب چه کسانی واریز می‌شود. چه کسی جوابگوی این اوضاع است؟ این تبعض و بی عدالتی نتیجه عدم باور برخی به روز قیامت است. در لیگ ما ۶-۵ تیم وجود دارد و بقیه سیاهی لشکر و برای پر شدن صحنه هستند. فوتبال ما شبیه سریال شب‌های برره شده است. هیچ چیز سرجایش نیست و همه پول زور می‌خواهند! در این شرایط سخت مملکت وقتی کارگران را می‌بینیم که در کوره و زیرِزمین و در سکو‌های نفتی کار می‌کنند، اما فوتبالیست‌ها و مربیان قرارداد‌های ۱۲ میلیاردی و ۱۵ میلیاردی و... می‌بندند واقعا تاسف می‌خوریم. کار مربیان و بازیکنان ایرانی شده دوره گردی. در این فوتبال آشفته باشگاهی مثل فجرسپاسی یا باید سکوت کند یا سقوط.

مدیرعامل فجرسپاسی در خصوص تیم‌های پایه فجرسپاسی و سرمایه گذاری روی آنها عنوان کرد: در این سال‌ها تیم‌های آکادمی فجر بودجه‌ی ثابت و مشخصی نداشتند و عملا از بین رفته بودند. تیم‌های پایه را احیا کردیم و با هماهنگی کلانتری در تلاشیم تا مانند سابق به بازیکن‌سازی و استعدادپروری بپردازیم.

در پایان گفت: رکن اصلی تقویت باشگاه نظامی سربازگیری است و قانون ۲۸ ساله‌ها بر اساس کارشناسی تصویب نشده است. ما نماینده و آبروی تیم‌های نظامی هستیم و این به نفع بازیکن است که درجوانی به سربازی برود و دغدغه ذهنی نداشته باشد. امیدوارم حمایت بیشتری از فجرسپاسی صورت بگیرد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *