استقرار نزاجا در کل مرز ایران و افغانستان/ بازگشت مرزنشینان منطقه نهبندان به زندگی عادی

16:12 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۹۰۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش آماده برخورد با هر تهدیدی است، از برقراری امنیت در مرز‌های شمال و جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: نیروی زمینی ارتش از «دهانه ذوالفقار» تا «ملک سیاه کوه»، کل مرز ایران با افغانستان مستقر است.
امیر سرتیپ دوم صادق نوری در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به توانمندی‌های نیروی زمینی ارتش، گفت: نیروی زمینی محوری ارتش به فرمایش فرماندهی معظم کل قوا، ستون فقرات ارتش جمهوری اسلامی ایران و یک نیروی کارآمد، ارزشمند و متشکل از متخصصین و فرماندهان ولایی و با دانش است.

جانشین معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش، تجربیات هشت سال دفاع مقدس را با دانش روز برای تقویت بُنیه دفاعی خود تلفیق کرده است، تصریح کرد: الحمدالله‌ از تجهیزات و جنگ‌افزار‌ها و خودرو‌های به روزی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش دارای تیپ‌های متعدد هجومی است، اضافه کرد: این تیپ‌ها برای مقابله با تهدیدات احتمالی دشمن در کمترین زمان به تجهیزات نظامی دشمن رسیده و آن‌ها را منهدم می‌کنند.

نوری تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش به لحاظ برخورداری ازخودرو‌های تاکتیکی و نیرو‌های متخصص بسیار کارآمد است.

جانشین معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با اشاره به امنیت پایدار حاکم بر مرز‌های کشور، گفت: ما به ملت عزیز ایران این اطمینان را می‌دهیم که در مرز‌های کشور بخاطر تحولات رخ داده در کشور‌های همسایه مانند مرز شمال شرق و جنوب شرق، امنیت خوبی برقرار است.

وی تصریح کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از دهانه ذوالفقار تا «ملک سیاه کوه»، یعنی کل مرز ایران با افغانستان مستقر است، با آمادگی کامل در این نوار مرزی استقرار دارد و امنیت بسیار خوبی در مرز ایجاد کرده است.

نوری اظهار داشت: این نکته بسیار حائز اهمیت است که مرزنشینان ما در منطقه نهبندان که زمانی آنجا را ترک کرده بودند و زندگی شهری در پیش گرفته بودند، الآن در اوج امنیت به خانه‌های خود بازگشت و بروی زمین‌های خود کشاورزی می‌کنند و برای ما بسیار حائز اهمیت است و نشان دهنده این است که امنیت در مرز برقرار است و مرز نشینان ما در آمادگی کامل زندگی کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *