رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

لبنان؛ از درندگی صهیونیست‌ها در صبرا و شتیلا تا غرش کشتی‌های سوخت

17:46 - 27 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۹۷۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
ماهیت رژیم صهیونیستی، ماهیت ترور، خون، وحشت، جنایت، آدم‌کشی و تروریسم دولتی است. خاطره جنایت این رژیم در صبرا و شتیلا نمونه‌ای از ماهیت پلید و کثیف رژیم صهیونیستی است که نباید به دست فراموشی سپرده شود.

- رؤیا راعی - جنوب بیروت ۳۹ سال پیش در چنین روزهایی(۲۷ شهریور ۱۳۶۱ مصادف با ۱۸ سپتامبر ۱۹۸۲)، شاهد جنایت هولناکی از سوی وحشی‌ترین تروریست‌های جهان یعنی رژیم صهیونیستی بود به طوری که اردوگاه‌های فلسطینی صبرا و شتیلا را در جنوب بیروت پس از چند روز محاصره به خاک و خون کشیدند و هزاران زن و کودک و پیر و جوانِ آواره فلسطینی را قتل عام کردند.


مزدوران رژیم صهیونیستی به فرماندهی آریل شارون جلاد رژیم صهیونیستی به دو اردوگاه صبرا و شتیلا که در مجموع ۹۰ هزار سکنه را در خود جای می‌داد، یورش بردند و به زور وارد خانه‌های مردم شدند و فلسطینی‌های در خواب را به رگبار مسلسل بستند.

خانه‌های مردم مظلوم در حالی بمباران شد که ساکنان آن‌ها همچنان در آن بودند، خانواده‌ها در خیابان‌ها اعدام شدند، و در تمام این مدت نیرو‌های صهیونیستی با نادیده گرفتن قتل عام از خروج فلسطینیان از اردوگاه‌ها و ورود نیرو‌های خارجی به آن جلوگیری می‌کردند.

اعلام شد در جریان این قتل عام حداقل ۷۶۲ فلسطینی کشته شدند اما تخمین‌ها بین ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ نفر است.

این آمار‌ها از سوی روزنامه‌نگارانی مطرح می‌شود که به‌رغم تلاش صهیونیست‌ها برای مخفی کردن قتل عام با سوزاندن اجساد یا پنهان کردن آن موفق به ورود به اردوگاه شدند. این روزنامه‌نگاران می‎گویند که شاهد جنایات وحشتناکی مانند تجاوز به زنان، تکه تکه کردن اجساد، کشته شدن جوانان و ... بودند.

رژیم اشغالگر قدس که همواره می‌کوشد با ترور، کشتار و خونریزی برای خود مشروعیت بخرد، اصلی‌ترین عامل بحران و تنش در منطقه غرب آسیا، منشاء آغاز جنگ‌های ویرانگر در سال‌های ۱۹۴۸، ۱۹۵۶، ۱۹۶۷، ۱۹۷۴، ۱۹۸۲ علیه کشور‌های مسلمان و عرب منطقه و قتل عام‌های فجیع فلسطینیان در اردوگاه‌های کفرقاسم، صبرا و شتیلا و حملات وحشیانه و قتل عام زنان و کودکان لبنانی و فلسطینی در جنگ ۳۳ روزه جنوب لبنان و جنگ ۲۲ روزه غزه است.

احمد دستمالچیان در همین زمینه به میزان گفت: برای اینکه ابعاد حرکتی که انقلاب اسلامی در منطقه انجام داد را بیشتر بشناسیم، همین حادثه حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و فاجعه کشتار صبرا و شتیلا یک نمونه بسیار خوبی است که می‌توانیم راجع‌به آن صحبت کنیم.

سفیر پیشین ایران در بیروت، با بیان اینکه تقریباً یکی دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کرد، اضافه کرد: رژیم صهیونیستی در آن زمان فعال مایشاء بود و به هر کجا که می‌خواست حمله می‌کرد؛ چه زمینی، چه هوایی و چه دریایی و هر کجا را که می‌خواست به خاک و خون می‌کشید و جنایت‌های بی‌شماری را انجام می‌داد. قبل از آن کشتار دیر یاسین و کشتار کفرقاسم را هم داشتیم.

این دیپلمات ارشد کشورمان، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در اردوگاه صبرا و شتیلا که در زاویه جنوبی بیروت است و من از آنجا بازدید هم کردم؛ به بزرگ و کوچک، زن و مرد و حتی به حیوانات اهلی که در داخل اردوگاه بودند هم رحم نکرده و همه را از دم تیغ گذرانده بودند.

سفیر پیشین ایران در امان ادامه داد: این ماهیت پلید و کثیف رژیم صهیونیستی است؛ کمااینکه بعدا هم فاجعه کشتار قانا را به وجود آوردند. ماهیت رژیم صهیونیستی، ماهیت ترور، خون، وحشت، جنایت، آدم‌کشی و تروریسم دولتی است. در آن زمان کسی نبود که جلوی این جنایتکار‌های تروریست را بگیرد؛ فلذا فعال مایشاء بودند و با کمک فالانژ‌ها آن جنایت را انجام دادند و بعد هم دولتی دست نشانده فالانژیست که در رأس آن بَشیر جُمَیَّل بود را سرکار آوردند.

دبیر پیشین شورای عالی خلیج فارس در ادامه ابراز داشت: از آن زمان تا به حال باید نگاه کنیم ببینیم چه اتفاقی رخ داده که این غول وحشی به غل و زنجیر افتاده و دیگر از آن جنایت‌هایی که سابق انجام می‌داد نمی‌تواند انجام دهد؛ نه می‌تواند به کشور‌های عربی حمله کند و یا حالت تهاجمی داشته باشد.

اولین سفیر جمهوری اسلامی در لبنان بیان داشت: از اینجا می‌توانیم درس بگیریم که اگر یک زمانی مقاومت دست چپی‌ها، مارکسیست‌ها، ناسیولانیست‌ها، بعثی‌ها و اشتراکی‌ها بود و بهترین آن‌ها یاسر عرفات که در شاخه الفتح بود به این دلیل مقاومت پیروز نمی‌شد که نگاه ارزشی و نگاه مقاومت به صورت ارزش اسلامی و الهی وجود نداشت و برای اهداف کوتاه مادی خودشان فعالیت می‌کردند.

دستمالچیان تاکید کرد: اما از زمانی که مقاومت شکل و رنگ و بوی اسلامی، ارزشی و الهی به خود گرفت، یک به یک سنگر‌ها را فتح کرده و تا به امروز رسیده و در رأس معادلات قدرت در خاورمیانه(غرب آسیا) قرار گرفته و یک توازن رعب و وحشت بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت به وجود آورده یعنی رژیم صهیونیستی دیگر نمی‌تواند فعال مایشاء باشد و هر گاه که خواست جنایتی کند.

کاردار پیشین ایران در ریاض، اضافه کرد: اگر رژیم صهیونیستی جنایتی کند، در قبال آن نیرو‌های مقاومت چه در لبنان و چه در غزه و چه در جا‌های دیگر به آن جواب خواهند داد. کمااینکه آخرین سیلی محکمی که خورد در جنگ ۱۲ روزه اخیر غزه بود که مجبور شد یک طرف آتش بس را قبول کند.

سفیر پیشین کشورمان در اردن گفت: پس ما از کشتار صبرا و شتیلا که بعداً منجر به اخراج تمام سران سازمان آزادی بخش فلسطین از لبنان شد، این درس را می‌گیریم که اگر مقاومت به همراه ارزش‌های والای دینی و اسلامی خودش باشد پیروز و سربلند است.

وی اضافه کرد: اقدام اخیری که حزب‌الله در لبنان کرد به‌رغم تحریم‌های سنگینی که علیه لبنان برقرار کرده بودند، کشتی‌های سوخت را به مقصد رساند یک دست برتر را نشان می‌دهد و یک قدرت فوق‌العاده‌ای که را نشان می‌دهد که دشمن نمی‌تواند نگاه چپ به کشتی سوخت بکند و به مقصد می‌رسد.

دستمالچیان در پایان گفت: می‌خواستم در سالروز صبرا و شتیلا بگویم که معادلات قدرت چگونه در خاورمیانه(غرب آسیا) عوض شده و الان وضعیت توازن قوا در منطقه به چه صورت است.

این جنایت عظیم نباید از ذهن‌ها و خاطر‌ها پاک شود؛ چرا که اگر این جنایات در صبرا و شتیلا مورد غفلت و فراموشی واقع نمی‌شد، کشور‌هایی همچون امارات و بحرین جرئت توافق با رژیم اشغالگر قدس را پیدا نمی‌کردند و یا حتی افکار عمومی در غرب اجازه نمی‌دادند که دولت‌هایشان از این رژیم حمایت کند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *