سوءاستفاده از مردم با «بیمه‌های تکمیلی»/ مجلس ورود کند

7:00 - 28 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۸۹۷۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه برخی بیمه‌های تکمیلی متأسفانه هزینه‌های تعهد شده را در ۶ الی یکسال پرداخت می‌کنند و بعضاً آن مبلغی که پرداخت شده اُفت کرده و گرفتاری بیمه‌گزاران را حل نمی‌کند، گفت: ارائه خدمات در زمینه‌های بیمه‌های تکمیلی باید مورد بازنگری قرار گیرد و نظارت جدی بر این فرآیند از سوی مسئولین اعمال شود.
کیومرث سرمدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به نَفْسِ چالش‌برانگیز و غیرعادلانه مقوله‌ای به‌اسم «بیمه تکمیلی»، گفت: بیمه به عنوان یک صنعت در دنیا شناخته می‌شود و کشورها به آن توجه دارند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بیمه‌های پایه با در نظر گرفتن هزینه‌های ایجاد کننده، آن پوشش ایمن را به لحاظ بیماری و تعهدات ندارند، گفت: از این رو در چند سال اخیر بحث بیمه‌های تکمیلی مطرح شده و به دنبال طرح این موضوع  مبالغی در این زمینه، جهت خرید این بیمه تعریف می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما متأسفانه گاهی اوقات به دلیل عدم اطلاع بیمه‌گزاران از موضوعات حقوقی، بیمه‌های تکمیلی در راستای تعهد خود سواستفاده‌گری می‌کنند و آن تکالیف هزینه‌ای که بر عهده‌شان است را به درستی انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: همچنین در این فرآیند ما با مشکل طولانی کردن پرداخت تعهدات این بیمه‌ها به بیمه‌گزاران مواجه هستیم لذا برخی بیمه‌های تکمیلی متأسفانه هزینه‌های تعهد شده را در ۶ الی یکسال پرداخت می‌کنند و بعضاً آن مبلغی که پرداخت شده اُفت کرده و گرفتاری بیمه‌گزاران را حل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: بنابراین ارائه خدمات در زمینه‌های بیمه‌های تکمیلی باید مورد بازنگری قرار گیرد و نظارت جدی بر این فرآیند از سوی مسئولین اعمال شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مبحث تعارض منافع شرکت‌های بیمه‌کننده اظهار داشت: همچنین گاهاً ما در قرارداد‌های بیمه تکمیلی می‌بینیم که بانیان خدمات بیمه‌های تکمیلی به نوعی منافعی در این قضیه دارند و دچار تعارض منافع می‌شوند و همه این‌ها منجر به این می‌شود که هزینه بیمه‌گزاران بیشتر شود. بنابراین باید در این بخش راهکار‌های قانونی و نظارتی به درستی احصا شود و اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی بیمه‌گزاران در این بخش به درستی لحاظ و روی آن کار شود.

سرمدی با بیان اینکه ما باید به سمت تقویت بیمه پایه حرکت کرده و ارائه خدمات در قالب بیمه‌ها را یک کاسه کنیم، اظهار داشت: مجلس باید به موضوع عملکرد و اقدامات شرکت‌های بیمه‌گزار اعم از پایه و تکمیلی ورود کند چرا که هزینه‌ها بالایی که در قالب بیمه به مردم تحمیل می‌شود انصافاً از توان کارگران و کارمندان خارج است.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *