نظام‌دوست: بازی در «کلبه عمو پورنگ» برای من یک افتخار است/برای «کاکل به سر» زحمت کشیدم

8:01 - 29 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۳۴۷
بازیگر مجموعه تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» گفت: انتظار بی‌جایی نیست که سینماگران به بازیگران و عوامل مشغول در این حوزه بیشتر بها بدهند و فضای کار کودک را جدی بگیرند. برای خیلی از دوستان کار در حوزه کودک تنها راه ارتزاق است و مثل ما نیستند که در حوزه‌های دیگر هم فعالیت داشته باشند و باید نگاه و برخورد با این عزیزان تصحیح شود.

نعیمه نظام‌دوست در گفت‌وگو با پیرامون بازی در سریال «کلبه عمو پورنگ» گفت: یک ماهی است به جمع گروه «کلبه عمو پورنگ» پیوستم. علت دیر ملحق شدن من به این مجموعه به این خاطر بود که درگیر سریال «مرد زندگی، زن زندگی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و تهیه‌کنندگی رضا جودی بودم که قرار است این سریال از شبکه پنج و بعد از ایام محرم و صفر پخش شود.

وی در همین راستا بیان کرد: قرار بود تصویربرداری «کلبه عمو پورنگ» عید غدیر آغاز شود که به دلیل ابتلای برخی عوامل به ویروس کرونا به تاخیر افتاد و من هم سر کار دیگری مشغول شدم و به همین علت ۲۴ تیرماه به گروه «کلبه عمو پورنگ» اضافه شدم. این پنجمین همکاری من با این گروه است و خوشحالم این اتفاق باز هم افتاد.

نظام‌دوست: به بازی در «کلبه عمو پورنگ» افتخار می‌کنم/ ماجرای یک تیتر تحقیرآمیز
بازیگر سریال «روز‌های زندگی» با اشاره به اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان اظهار کرد: متاسفانه میان اهالی سینما و تلویزیون دید غلطی نسبت به فعالین حوزه کودک وجود دارد که کار در مجموعه‌های کودک و نوجوان نیازی به تحقیق و پژوهش ندارد و سهل و ساده است در صورتی که به واقع این طرز نگاه اشتباه و به دور از واقعیت است. بیشتر از سینماگران، مردم ما اهمیت کار در این حوزه مهم را درک و دریافت کرده‌اند و متوجه اهمیت و سختی فعالیت در این حوزه هستند.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه کودک و نوجوان در دنیا اظهار داشت: با نگاهی به غول‌های صنعت سینما و تلویزیون در دنیا به راحتی متوجه این نکته می‌شوید که چقدر نگرش آن‌ها به این حوزه حرفه‌ای است و برای آن وقت و هزینه صرف می‌کنند. نمونه مهم آن هالیوود است که اولویت اول آن‌ها همین حوزه کودک است و هر ساله شاهد ساخت فیلم و سریال‌هایی در این حوزه هستیم. بسیاری از هنرپیشه‌های مطرح و معروف هالیوود در این فیلم و مجموعه‌های ساخته شده کار دوبله و صداگذاری را انجام می‌دهند.

بازیگر «محله گل و بلبل» تصریح کرد: در همین «کلبه عمو پورنگ» و مجموعه‌های قبلی نویسنده و بازیگران و کارگردان تحقیق و پژوهش زیادی انجام داده‌اند و به جرات می‌گویم این گروه در زمینه کودک گروه حرفه‌ای و متخصصی هستند که راجع به تک‌تک سکانس‌ها و صحنه‌ها فکر کرده‌اند. اصلا اینطور نیست که مثلا بازیگران دیالوگ خود را بگویند و کات و تمام بلکه همه چیز با همفکری و مشورت و فکر انجام می‌شود و تنها هدف تمامی عوامل پشت و جلوی دوربین، بالا بردن کیفیت نهایی مجموعه است.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پیرامون نقش خود در مجموعه «کلبه عمو پورنگ» بیان کرد: من در این سریال در نقش یک مرغ با عنوان «کاکل به سر» بازی می‌کنم و برای بازی در این نقش به جز زحمات نویسنده و دیگر دوستان خودم هم تحقیق و پژوهش کردم تا به نحو احسن از عهده این نقش برآیم. اما اخیرا متاسفانه با تیتر تحقیرکننده یکی از رسانه‌ها مواجه شدم که وقتی شنیدم باور نکردم، ولی در کمال حیرت تیتر فلانی به جمع حیوانات «کلبه عمو پورنگ» پیوست واقعیت داشت! بعد از ۳۰ سال فعالیت بازیگری متاسفانه با این نوع نگاه‌های آزار دهنده مواجهیم که به جای حمایت و تشویق، دست به تخریب آن هم به بدترین شکل ممکن می‌زنند.

وی اضافه کرد: چرا این نگاه به بازیگران و عواملی که تنها دلخوشی آن‌ها سرگرم کردن بچه‌ها به بهترین شکل خودش است تغییر نمی‌کند و عده‌ای نگاه از بالا به پایین به ما دارند؟! ما همه در بدترین شرایط کرونایی باز هم سر مجموعه حاضر بودیم تا کار به پخش برسد و به دور از بزرگ‌نمایی و اغراق، با جان خود بازی کردیم تا برای بچه‌ها که در این روز‌ها کمتر امکان بیرون رفتن و تفریح دارند، برنامه مفرح و آموزشی بسازیم.

نظام‌دوست با اشاره به آمار بالای بازدید بیست میلیونی تلوبیون «کلبه عمو پورنگ» عنوان کرد: برنامه تلویزیونی «کلبه عمو پورنگ» به عنوان یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های دیده شده در تلوبیون است و میزان استقبال از آن همچنان بالا و ادامه‌دار است. این مجموعه به این شکل مورد توجه بچه‌ها است و ما در شرایط حاد و قرمز هم کار را تعطیل نکردیم و نخواستیم به خواسته کودکان که آینده‌سازان مملکتمان هستند بی‌اعتنایی کنیم و حاضر شدیم برای خوشحالی آنها بازهم کار کنیم. حتما همه در خبرها شنیده‌اید که امیرمحمد متقیان، سپند امیرسلیمانی و بقیه دوستان مبتلا به کرونا شدند. باور نمی‌کنید که در چه وضعیت پر استرس و سختی کار می‌کنیم و حتما همه می‌دانند سپند امیرسلیمانی چه حال بدی پیدا کرد و چه کشید.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نون خ» عنوان کرد: از همه اهالی سینما و تلویزیون می‌خواهم کار کودک و نوجوان را جدی بگیرند و برچسب کودک‌کار بودن را از پیشانی دوستانی که در این حوزه کار می‌کنند بردارند. برای من بازی در «کلبه عمو پورنگ» افتخار است و برای همه بازیگران آرزو می‌کنم با این گروه حرفه‌ای و کاربلد کار کنند و از نزدیک لمس کنند و ببیند که چه زحمت و مشقتی می‌کشند و در عین حال با چه نیرو و توان و احترامی با همدیگر همکاری می‌کنند. احمد درویشعلی‌پور کارگردان جوان مجموعه «کلبه عمو پورنگ» نمی‌دانید تا چه اندازه مسلط بر متن و کار است و چطور این گروه بزرگ را در این شرایط مدیریت می‌کند. مگر می‌شود مدیریت کار ضعف داشته باشد و اینهمه سال این همکاری ادامه داشته باشد؟

نظام‌دوست: بازی در «کلبه عمو پورنگ» برای من یک افتخار است/برای «کاکل به سر» زحمت کشیدم

این بازیگر تلویزیون با اشاره به همکاری خوب خود با عوامل «کلبه عمو پورنگ» عنوان کرد: تهیه‌کننده «کلبه عمو پورنگ»، مسلم آقاجانزاده تهیه‌کننده‌ای حرفه‌ای است و به عینه دیده‌ام که برای تعهدات مالی خود نسبت به عوامل تا چه اندازه حساس است و بزرگ‌منشی دارد. محمد دریشعلی‌پور نویسنده مجموعه هم قطعا یکی از مهم‌ترین نویسندگان حوزه کودک است و همینطور بازیگرانی که رزومه کاری آنها محرز و مشخص است. انتظار بی‌جایی نیست که سینماگران به بازیگران و عوامل مشغول در این حوزه بیشتر بها بدهند و فضای کار کودک را جدی بگیرند. برای خیلی از دوستان کار در حوزه کودک تنها راه ارتزاق است و مثل ما نیستند که در حوزه‌های دیگر هم فعالیت داشته باشند. باید نگاه و برخورد با این عزیزان تصحیح شود.

بازیگر مجموعه «خانه اجاره‌ای» با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون عوامل سینمایی و تلویزیونی بیان کرد: شرایط کار کردن در وضعیت کرونایی سخت و پر از استرس است و از طرفی رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای ما عملا غیر ممکن است. نه فقط گروه ما که باید همه عوامل پروژه‌های سینمایی، تلویزیونی و بچه‌های تئاتر واکسینه شوند.

نعیمه نظام‌دوست خاطرنشان کرد: امیدوارم تمامی مردم امکان زدن واکسن را داشته باشند و کرونا ریشه‌کن شود. شکی نیست برای بهبود اوضاع باید ضمن رعایت موارد بهداشتی، واکسیناسیون سرعت بیشتری داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *