در شرایط موجود امکان آموزش حضوری بعید است

9:05 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۵۶۷
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس، گفت‌:حتی با وجود واکسیناسیون هم باید با رعایت دستورالعمل‌ها آموزش حضوری مد نظر قرار گرفته و تجمعات نیز باید محدود و برگزاری کلاس‌ها با فاصله گذاری انجام گیرد از این رو این احتمال که به زودی بتوان به این مهم رسید بعید است.
رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با میزان در مورد بازگشایی مدارس و شروع آموزش حضوری گفت: همانطور که در جلسه مشترک با وزاری بهداشت، علوم و آموزش و پرورش بحث شد امکان آموزش حضوری در حال حاضر مگر با وجود قیود و استثنائاتی وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: بحث مهمی که در جلسه با وزرای وزارتخانه‌های مربوطه انجام گرفت این بود که تاکید بر آموزش حضوری در مناطق کم جمعیت و روستایی که امکان برگزاری کلاس‌ها با جمعیت کم و در فضا باز را دارند باشد.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات دسترسی سخت افزاری و نرم افزاری در برخی از مناطق روستایی کشور و همچنین امکان انجام تمهیدات لازم برای آموزش حضوری در این مناطق با در نظر گرفتن ملاحظاتی آموزش بلامانع است.

وی در مورد این سوال که آیا در آبان ماه امکان برگزاری آموزش حضوری وجود یا خیر، گفت: با توجه به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان به شکل محدودی آغاز شده است و حتی با وجود واکسیناسیون هم باید با رعایت دستورالعمل‌ها آموزش حضوری مد نظر قرار گرفته و تجمعات نیز باید محدود و با فاصله گذاری انجام گیرد از این رو این احتمال که به زودی بتوان به این مهم رسید بعید است.

وی ادامه داد: همچنان واکسنی ویژه گروه سنی زیر ۱۲ سال وجود ندارد و دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال نیز مورد پوشش وسیع واکسیناسیون قرار نگرفته اند، از این رو نمی‌توان به آموزش حضوری امیدوار بود.

وی در پایان گفت: بنابراین با انجام واکسیناسیون سراسری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین کاهش شیب شیوع بیماری می‌توان از آموزش حضوری صحبت کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *