رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کرمیان: مشکل فعلی هندبال نداشتن بازی‌های تدارکاتی با قدرت‌های جهان است

10:14 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۶۱۳
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
ملی‌پوش هندبال ایران گفت: امیدوارم شرایط درمانم به خوبی پیش برود تا بتوانم در چند ماه آینده به ترکیب تیم اضافه شوم و به تیمم کمک کنم.

مجتبی کرمیان در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری اردوی نخست تیم ملی هندبال زیر نظر فرناندز اسپانیایی، اظهار داشت: اردوی اول تیم ملی پس از پایان دور رفت لیگ برتر برگزار شد و خداراشکر همه بازیکنان با شرایط خوبی در اردو حاضر بودند و در کل اردوی ۲ هفته‌ای خوبی را پشت سر گذاشتیم.

وی با اشاره به قدرت هندبال ایران در آسیا و پتانسیل بالای بازیکنان ایرانی خاطرنشان کرد: به نظرم فاصله هندبال ایران با تیم‌هایی مانند بحرین، قطر، کره‌جنوبی و ژاپن که رقبای اصلی ما در آسیا هستند، خیلی کم است و تفاوت‌ها در تجربیات است. مثلا وقتی بحرین در المپیک با تیم‌های بزرگ دنیا تنه به تنه می‌شود، مشخص است که در مسابقات قهرمانی آسیا همان تجربه کمک بزرگی به آنها خواهد کرد، پس اگر بخواهیم جهانی فکر کنیم باید بازی‌های تدارکاتی باکیفیت داشته باشیم و در تورنمنت‌های تدارکاتی مهم شرکت کنیم.

این ملی‌پوش هندبال تاکید کرد: هندبال ایران از لحاظ فنی پیشرفت خوبی داشته و شاهد درخشش هندبالیست‌های ایرانی در سطح اول آسیا و اروپا هستیم. همچنین مربیان داخلی خوبی داریم و به نظرم تنها ابزاری که تیم ملی هندبال برای جهانی شدن کم دارد برگزاری اردو‌های مشترک با تیم‌های درجه یک و برگزاری دیدار‌های تدارکاتی با قدرت‌های جهان است. معتقدم در دوره قبل قهرمانی آسیا در کویت با سرمربیگری حبیبی هم می‌توانستیم به جام جهانی صعود کنیم، ولی همین نداشتن بازی تدارکاتی اذیتمان کرد. امیدوارم برای امسال بازی‌های تدارکاتی خوبی برای تیم در نظر گرفته شود تا با حضور فرناندز و همچنین بازیکنان خوب ملی بتوانیم جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاریم.

بازیکن هندبال تیم شاملی کازرون تصریح کرد: خداراشکر شاهد افتخار آفرینی اکثر بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی و همچنین کشور‌های حوزه خلیج فارس هستیم. برای نمونه می‌توانم سعید حیدری راد را مثال بزنم که با بازی‌های خوبش در لیگ اروپا باعث افتخار هندبال ایران شده است.

وی در واکنش به عملکرد تیم ملی هندبال بانوان در مسابقات اخیر گفت: تیم ملی بانوان با نتایجی که گرفته تقریبا کسب سهمیه جهانی رو مسجل کرده است و امیدوارم با کمی اعتماد به نفس بیشتر حتی به سکوی آسیایی هم برسد.

کرمیان در پایان درباره وضعیت تیم شهید شاملی کازرون در لیگ برتر گفت: تیم در شرایط خوبی به سر می‌برد و روز گذشته (دوشنبه) هم شاهد یک بازی باکیفیت بودیم. خوشحالم که بچه‌ها با یک بازی منطقی توانستند تیم خوب ذوب آهن را که یکی از رقبای سر سخت و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی است را شکست دهند. امیدوارم شرایط درمان خودم هم به خوبی پیش رود تا بتوانم در چند ماه آینده به ترکیب تیم اضافه شوم و به تیمم کمک کنم.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *