رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

راما قویدل «بی‌نشان» به تلویزیون باز می‌گردد/همکاری واشقانی و پارسا با کارگردان «ایل دا»

9:01 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۶۷۰
راما قویدل کارگردان مجموعه تلویزیونی «بی‌نشان» که بیشتر او را به عنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حوزه تدوین و فیلمنامه‌نویسی نیز دستی بر آتش دارد، متولد ۲ فروردین ۱۳۵۵ در تهران است.

- ۱۲ شهریورماه بود که در خبری رسمی از سوی مشاور رسانه‌ای پروژه اعلام شد راما قویدل کارگردان سینما و تلویزیون قصد دارد سریال جدید خود با نام «بی‌نشان» را به تهیه‌کنندگی مرتضی رزاق کریمی به زودی کلید بزند.

همچنین ۲۰ شهریور ماه در خبری رسمی اعلام شد که تصویربرداری این سریال با حضور مجید واشقانی و نیلوفر پارسا در غرب تهران آغاز شده است، راما قویدل کارگردان مجموعه تلویزیونی «بی‌نشان» که بیشتر او را به عنوان کارگردان می‌شناسیم، اما در حوزه تدوین و فیلمنامه‌نویسی نیز دستی بر آتش دارد، متولد ۲ فروردین ۱۳۵۵ در تهران است.

راما قویدل «بی‌نشان» به تلویزیون باز می‌گردد/همکاری واشقانی و پارسا با کارگردان «ایل دا»

وی فعالیت سینمایی خود را با کار دوبله از سال ۱۳۶۷ آغاز و در دهه ۷۰ با دستیاری فیلمسازانی از جمله رسول صدرعاملی در فیلم «من ترانه پانزده سال دارم»، فرزاد موتمن در فیلم «شب‌های روشن» و... در سینما تجربه اندوزی کرد و نهایتا از ۱۳۸۶ فعالیت خود را در عرصه کارگردانی آغاز کرد.

ناگفته نماند که «راه نجات» و «چاقی» ساخته‌های سینمایی این کارگردان هستند.

جالب اینجاست که بسیاری از مخاطبان راما قویدل را بیشتر به عنوان سازنده سریال‌های تلویزیونی می‌شناسند چراکه وی کارگردانی را با ساخت فیلم تلویزیونی آغاز کرد و سپس وارد عرصه سریال‌سازی شد.

«یکی از همین روزها»، «در همین نزدیکی»، «سکوت خدا»، «بیم موج»، «و دوباره بهار»، از جمله فیلم‌های تلویزیونی این کارگردان است.

سریال چهار فصلی «عملیات ۱۲۵» که روایت زندگی چند آتش‌نشان بود، اولین سریالی است که راما قویدل در کنار بهروز افخمی در ساخت فصل اول آن نقش داشت.

«شب می‌گذرد» با مضمون مواجهه نسل‌های مختلف دهه ۵۰ با مسائل انسانی و اتفاقاتی که منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران شد را می‌توان اولین سریالی نامید که راما قویدل بدون قرار گرفتن در کنار کارگردانی دیگری آن را ساخت.

«شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» عنوان یک مجموعه اپیزودیک است که راما قویدل به عنوان اولین کارگردان تولید چند قسمتی از آن را برعهده گرفت.

قویدل که ساخت سریال‌های دیگری از جمله «گم‌شده»، «رویای گنجشک‌ها»، «یک لحظه دیرتر»، «دیوار شیشه‌ای» و هفت قسمت نخست «روح الله» را در کارنامه کاری خود دارد، «دولت مخفی» را در همکاری مشترک با عبدالحسین برزیده ساخته است.

آخرین اثری که این کارگردان نام‌آشنا برای تلویزیون تولید کرده است، «ایل‌دا» نام دارد که بخشی از آن در دوران کرونا ساخته شد و سال ۹۹ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت.

در این مجموعه بیش از ۳۵ بازیگر حرفه‌ای سینما و تلویزیون با گریم‌های متفاوت و همچنین بیش از ۱۰۰ بازیگر تلویزیون و تئاتر لرستان به ایفای نقش پرداختند.

راما قویدل «بی‌نشان» به تلویزیون باز می‌گردد/همکاری واشقانی و پارسا با کارگردان «ایل دا»

سریال «ایل‌دا» با موضوع اتحاد و حماسه ایستادگی و قصه ایثار و فداکاری مردان و زنان عشایر و روستایی مناطق غرب کشور در برابر متجاوزان خارجی و خائنان داخلی به خاک این مرز و بوم در سال‌های ۱۳۵۸ و ۱۳۵۹ در گروه فیلم و سریال مرکز سیمافیلم و به تهیه‌کنندگی سیدعلیرضا سبط احمدی تولید شد.

راما قویدل در آثار مختلف خود تاکنون با بازیگران سرشناسی از جمله مجید مظفری، امیر آقایی، فرخ نعمتی، پژمان بازغی، امین زندگانی، لاله اسکندری، مرحوم پرویز پورحسینی، مرحوم سیروس گرجستانی و... همکاری داشته است و باید منتظر ماند و دید جدیدترین اثر تلویزیونی این کارگردان که مشخص نیست چه قصه‌ای را قرار است در «بی‌نشان» به تصویر بکشد، چه بازیگرانی جلوی دوربین می‌روند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *