وزیر امور خارجه: سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در افغانستان عمل کنند

9:11 - 30 شهريور 1400
کد خبر: ۷۵۹۶۹۰
دسته بندی: سیاست
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر ضرورت ارتقاء وضعیت انسانی در افغانستان گفت: جمهوری اسلامی ایران برای چهار دهه میزبان ۴ میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی بوده و ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در این کشور عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب افغانستان جلوگیری شود.

- حسین امیرعبداللهیان با آقای فیلیپو گراندی کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان دیدار کرد.

در ملاقات وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آقای فیلیپو گراندی، کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان دو طرف بر اهمیت گسترش رایزنی‌ها میان UNHCR (کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان) و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده و ابعاد مختلف روابط فی‌مابین را مرور کردند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر ضرورت ارتقاء وضعیت انسانی در افغانستان اظهار داشت: متاسفانه شاهد آواره شدن مردم افغانستان در داخل این کشور و همچنین سرازیر شدن آن‌ها به کشور‌های همسایه هستیم. جمهوری اسلامی ایران برای چهار دهه میزبان ۴ میلیون نفر از خواهران و برادران افغانستانی بوده است و در تمامی این سال‌ها، به‌رغم وضعیت تحریمی و فشار اقتصادی و اخیراً فراگیری کرونا سعی کرده است میزبان خوبی باشد. اما ضروری است سازمان‌های بین‌المللی به طور فعالانه‌تری به وظایف خود نسبت به وضعیت انسانی در این کشور عمل کنند تا از آواره شدن بیشتر مردم نجیب افغانستان جلوگیری شود.

آقای فیلیپو گراندی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از میزبانی سخاوتمندانه جمهوری اسلامی ایران از آوارگان افغانستانی، به تشریح آخرین وضعیت و چالش‌های حقوق بشری در افغانستان پرداخت و با ارائه گزارشی از سفر خود به این کشور، برنامه‌های UNHCR را تبیین کرده و بر تعهد این نهاد نسبت به وضعیت آوارگان از جمله افغانستانی تاکید کرد.
 
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3265679_807.mp4']
 دیدار وزیر امور خارجه با کمیسر عالی سازمان ملل
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *