بازدید دادستان جیرفت از زندان این شهرستان

14:58 - 31 شهريور 1400
کد خبر: ۷۶۰۰۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت در کرمان به همراه دادیاران دادسرای عمومی و انقلاب از زندان این شهرستان بازدید کرد.
- حسین سلامی، دادستان جیرفت کرمان در حاشیه بازدید از زندان که در ساعت غیر اداری به مدت بیش از ۳ ساعت انجام شد، گفت: در دوره تحول قضایی در راستای بهبود وضعیت زندانیان اقدامات مهمی در اولویت قرار گرفته است و یکی از این اقدامات، بازدید‌ها و سرکشی‌های مستمر قضات از زندان‌ها است.

وی خطاب به مسئولان زندان بر سالم‌سازی محیط زندان، تقویت رویکرد‌های تربیتی در قبال زندانیان، مهارت آموزی و توانمندسازی زندانیان با هدف بازگشت زندانی به فعالیت‌های سالم تاکید کرد.

سلامی اظهارداشت: عزم و جزم دستگاه قضایی بر رسیدگی بیش از پیش بر امور زندان و زندانیان در راستای سند تحول بیشتر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب جیرفت کرمان بیان کرد: ر راستای سند تحول قضایی و تاکیدات رئیس قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان، یکی از مهمترین رویکرد‌های دستگاه قضایی جیرفت حبس زدایی وکاهش جمعیت کیفری است.

سلامی، تصریح کرد: اعتقاد ما این است زندان جای هر مجرمی نیست و فقط مجرمان خطرناک که امنیت اجتماعی و روحی و روانی مردم را برهم می‌زنند باید زندانی شوند.

دادستان جیرفت خاطرنشان کرد: این بازدید‌ها به منظور دیدار چهره به چهره با زندانیان وبررسی مشکلات مدد جویان انجام می‌شود تا زندانیان بدون واسطه و مستقیم با قضات ارتباط بگیرند و مشکلاتشان را بیان کنند، در این دیدار‌ها برخی از پرونده‌ها که نیاز به بررسی و پیگیری در محاکم قضایی دارد که دستور پیگیری داده می‌شود.

گفتنی است رسیدگی ویژه به امور زندانیان، آشنایی از نزدیک با مشکلات زندانیان، پیگیری موضوعات قضایی و حقوقی آنها، نظارت بر اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان، پیگیری امور مربوط به سلامت آنها، رسیدگی بر فرآیند برخورداری زندانیان از تخفیفات قانونی و تأسیسات ارفاقی، نظارت بر اجرای «دستورالعمل جامع حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی» در قبال زندانیان، نظارت بر نحوه اجرای «دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها»، بررسی فرایند اشتغال زندانیان، رسیدگی به مشکلات خانواده زندانیان و .. از جمله دستورکار‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت و مجموعه دادیاران دادسرا است که در بازدید‌ها و سرکشی‌های مستمری است که از زندان جیرفت مورد توجه قرار می‌گیرند.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *