کاهش پنجاه درصدی رانندگان پرخطر در سه ماه گذشته

2:38 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۱۹۳
محمد رنجبر گفت: با پیگیری‌های ما در خرداد ماه حدود صد مورد از تعداد رانندگان پرخطر کاسته شده و در تیرماه رقمی نزدیک به سیصدنفر از رانندگان پرخطر کم شده و در مردادماه هم باز عددی نزدیک به صد نفر از شمار این رانندگان پرخطر کاهش پیدا کرده است. یعنی از نهصد و بیست و شش نفر راننده پر خطری که در اردیبهشت ماه با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کرده اند در ظرف سه ماه به چهارصد و هشتاد مورد رسیده ایم.
محمد رنجبر رییس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص برآورد‌های موجود درباره تاثیر ارتقای امکانات نرم افزاری پلیس بر کاهش تخلفات رانندگی به میزان گفت: ما قرارگاه مدیریت سرعت را از صفر تا صد پیگیری و بررسی می‌کنیم. بر اساس گزارش‌هایی که ما از وضع تخلفات در سال جاری داریم در فروردین ماه امسال هفتصد و سی و یک مورد مربوط به سرعت‌های تا سقف پنجاه کیلومتر بیش از حد مجاز بوده که دوربین‌های ما این تخلفات را تصویربرداری کرده اند و ما این تصاویر را آنالیز می‌کنیم و هرکدام را به تفکیک مورد بررسی قرار می‌دهیم. ما برای آن مواردی که سرعتشان خیلی بالاست و رانندگان پرخطری محسوب می‌شوند ملاک را پنجاه کیلومتر بالاتر از حد مجاز در نظر گرفته ایم. یعنی مثلا اگر در جایی سرعت مجاز صد کیلومتر باشد این رانندگان متخلف در آن مسیر با سرعت بیش از صد و پنجاه کیلومتر تردد کرده اند. درواقع این متخلفان با سرعت بسیار زیادی رانندگی کرده اند.
 
وی ادامه داد: عدد این نوع تخلف برای اردیبهشت ماه افزایش پیدا کرده و به حدود نهصد مورد رسیده است. اما از این مقطع ما بر روی این رانندگان پرخطر متمرکز شدیم و این افراد را شناسایی کردیم و برایشان پیامک فرستادیم و به آن‌ها اطلاع دادیم که شما جزو رانندگان پرخطر هستید. ما به این افراد در این پیامک‌ها گوشزد کردیم بر اساس قوانین مصوب و با کسب هماهنگی با مراجع قانونی در صورت تکرار تخلف برخورد انجام خواهد شد و در یک تاریخ معین باید به مرکز پلیس راهور مراجعه کنند. البته تعدادی از این متخلفان را هم به مرکز پلیس راهور آورده ایم و از آن‌ها هم تعهد می‌گیریم و هم آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه می‌کنیم.
 
رنجبر خاطرنشان کرد: ما به این افراد متذکر می‌شویم که با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کرده اند و در صورت تکرار تخلف بر روی خودروهایشان شکایت ثبت خواهد شد. این افراد متخلف اگر به مرکز پلیس راهور مراجعه نکنند و تخلف هایشان را هم تکرار کنند در این صورت دیگر نیازی به مراجعه آن‌ها نخواهد بود. ما شماره پلاک خودرو‌های آن‌ها را در اختیار داریم و از طریق نامه نگاری با مراجع قانونی شکایت را به ثبت می‌رسانیم. این رانندگان پرخطر اولین باری که مرتکب تخلف سرعت بیش از حد مجاز می‌شوند باید به مرکز پلیس راهور مراجعه کنند و تعهد بدهند. اما اگر این تخلف را تکرار کنند ما برای خودروی آن‌ها ثبت شکایت خواهیم کرد.
 
بیشتر بخوانید:
 
رییس مرکز کنترل هوشمند پلیس راهور اضافه کرد: اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کنم این است که از آن تعداد رانندگان متخلفی که در سال جاری به مرکز پلیس راهور مراجعه کرده اند حتی یک مورد هم دوباره مرتکب تخلف سرعت غیرمجاز نشده اند. اما آن دسته از رانندگان پرخطری که علی رغم اطلاع رسانی ما حاضر به مراجعه به مرکز پلیس راهور نمی‌شوند ما گزارش مربوط به تخلفشان را دریافت می‌کنیم و شماره پلاک خودروهایشان را به بازرسی پلیس راهور می‌دهیم تا دوباره برای پلاک هایشان شکایت ثبت بشود. اما با پیگیری‌هایی که ما طی این مدت داشته ایم در خرداد ماه حدود صد مورد از تعداد رانندگان پرخطر کاسته شده و در تیرماه رقمی نزدیک به سیصدنفر از رانندگان پرخطر کم شده و در مردادماه هم باز عددی نزدیک به صد نفر از شمار این رانندگان پرخطر کاهش پیدا کرده است. یعنی از نهصد و بیست و شش نفر راننده پر خطری که در اردیبهشت ماه با سرعت بیش از حد مجاز رانندگی کرده اند در ظرف سه ماه به چهارصد و هشتاد مورد رسیده ایم. این نشان دهنده تاثیرگذاری اقدامات ما بوده است.
 
رنجبر تصریح کرد: خیلی از رانندگان متخلف در گذشته مورد اعمال قانون قرار می‌گرفتند و همان دوربین‌هایی که در بزرگراه‌ها و معابر مستقر هستند درحال جریمه کردن این متخلفان هستند. اما با این شیوه برخورد ما و تعهدی که از این رانندگان می‌گیریم تقریبا تا پنجاه درصد از آن‌ها دیگر مرتکب این تخلف نمی‌شوند. ما اطلاعات مربوط به این متخلفان را در سامانه ثبت کرده ایم و در صورت تخلف دوباره دیگر احضار نمی‌شوند بلکه برای خودروهایشان شکایت ثبت خواهد شد. در این صورت آن فردی که برای خودرویش شکایت ثبت شده برای نقل و انتقال خودرو، اخذ برگه معاینه فنی، پرداخت عوارض، یا دیگر کار‌های دولتی مربوط به این خودرو هیچ نوع خدماتی دریافت نخواهد کرد. این فرد ابتدا باید آن شکایت را رفع کند تا بعد بتواند این خدمات را دریافت کند. رفع این شکایت هم منوط به مراجعه به مراجع قانونی است. در این صورت بر اساس معیار‌های قانونی، چون این فرد با تکرار تخلف تعهدش را نقض کرده برای مثال گواهینامه اش برای سه ماه ضبط خواهد شد. اگر این تخلف برای بار سوم تکرار شود گواهینامه این فرد باطل خواهد شد.
 


ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
در کشورهای دیگر که 80درصدواکسن زدن ویروس بیشتر شده توراخداواکسن زدن رااجباری نکنید
ناشناس
|
-
|
۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
0
در کشورهای دیگر که 80درصدواکسن زدن ویروس بیشتر شده توراخداواکسن زدن رااجباری نکنید
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *