شرایط سفر به مریخ آسان شد

16:30 - 31 شهريور 1400
کد خبر: ۷۶۰۲۴۸
تعداد نظرات: ۱ دیدگاه
دانشمندان در تلاش هستند با طراحی نسل جدیدی از موشک‌های هسته‌ای مدت سفر به مریخ را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

_ آنا نوشت: دانشمندان سازمان فضایی ناسا در حال آزمایش نسل جدیدی از موشک‌های تحقیقاتی هستند که مدت زمان سفر به مریخ را بیش از ۶ ماه کاهش داده و احتمال بروز خرابی‌های مکانیکی و حادثه برای فضانوردان نیز در آن‌ها بسیار کمتر از موشک‌های معمولی است.

یک شرکت فضایی مستقر در کشور کاستاریکا از تابستان سال گذشته پروژه ساخت موشک‌های مجهز به سوخت هسته‌ای را با همکاری ناسا آغاز کرده و به تازگی توانسته است به نتایج قابل توجهی در زمین افزایش سرعت و کاهش سوخت مصرفی فضاپیما‌ها دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت سازنده این موشک هسته‌ای بیان کرد: «پس از هزار و ۶۰۰ ساعت پرواز آزمایشی در فضا و انجام تست‌های فنی بسیار دقیق موفق شدیم فضاپیمایی را طراحی کنیم که می‌تواند تحقیقات فضایی را متحول کرده و شرایط سفر به مریخ را تسهیل کند.»

موتور‌های این موشک هسته‌ای انرژی بسیار زیادی تولید کرده و دمای مخزن سوخت در مدت پرواز تا ۲ میلیون درجه سانتی‌گراد بالا می‌رود. طبق بررسی‌های انجام شده حداکثر سرعت این موشک ۱۹۷ هزار و ۹۵۰ کیلومتر بر ساعت است. سازندگان این موشک هدف از طراحی آن را تنها افزایش سرعت سفر به سیاره سرخ نمی‌دانند بلکه معتقدند تحقیقات فضایی با موشک هسته‌ای Vasimr ایمن‌تر از موشک‌های معمولی است. ناسا در هفت ماه آینده برنامه به‌کارگیری این موشک‌های هسته‌ای را اعلام می‌کند. بزرگ‌ترین مشکل سازمان‌های فضایی برای اعزام فضانوردان و ماشین‌های تحقیقاتی به مریخ ناتوانی در تأمین سوخت مورد نیاز موشک‌ها و سرعت پایین فضاپیما‌ها است.

حالا محققان امیدوارند موشک‌های هسته‌ای Vasimr این مشکل را به طور کامل حل کند. سرعت موشک‌های هسته‌ای در حال حاضر ۴ برابر بیشتر از فضاپیما‌هایی است که با سوخت فسیلی و شیمیایی در فضا حرکت می‌کنند.


برچسب ها: فضانوردی مریخ

abolfazl
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۶
0
0
سلام ۳نفریم میخایم بریم مریخ آماده مسافرت هستیم باهمه چشیم کنارمیام هیچکسم نداریم هروقت خواستی زنگ بزنیدآماده ایم هم شرایطشم قبول
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *