هشت سال مقاومت در دفاع مقدس، مایه افتخار ملت ایران است

21:42 - 01 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۵۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که دوران دفاع مقدس دوران خلق حماسه ملت ایران، رزمندگان و شیرمردان کشور بود، گفت: هشت سال مقاومت در دفاع مقدس؛ مایه افتخار ملت و گنجینه‌ای برای حال و آینده کشور و سرمایه‌ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ویژه برنامه گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در بهمن ماه سال ۵۷ انقلاب بزرگی در کشور ما با رهبری فقیه فرزانه و کبیر انقلاب اسلامی و با انسجام و وحدت ملی محقق شد که به تعبیر امام راحل، انفجار نور بود.

وی با تأکید بر این مطلب که ماهیت اصلی انقلاب اسلامی ایران، استکبارستیزی و استبدادزدایی بود، ادامه داد: براین اساس، استکبار جهانی در شرق و غرب عالم این انقلاب را بر نمی‌تابید، زیرا منافع آن‌ها به خطر افتاده بود و هراس داشتند که با گسترش این انقلاب، منافع آن‌ها بیشتر در معرض خطر قرار گیرد و از این رو تمام تلاش خود را برای ضربه زدن به این انقلاب به کار گرفتند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانتصریح کرد: دشمنان در راستای نیل به اهداف خود در مقابله با انقلاب اسلامی ایران؛ فتنه افکنی، کودتا، تحریم، تهدید و توطئه‌های مختلف دیگری را علیه ملت ایران به کار بستند.

موحد عنوان کرد: یکی از توطئه‌های دشمنان تحمیل جنگ به کشور در شرایطی بود که کشور توان نظامی کافی و قدرت ورود به یک جنگ سخت را نداشت و دشمنان معتقد بودند که این نظام با یک جنگ چند روزه زمینی یا هوایی شکست خواهد خورد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت صدام با پشتیبانی برخی کشور‌های غربی و عربی در ۳۱ شهریور ۵۹ که هنوز پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تثبیت نشده بود، جنگی سخت را علیه کشور ما آغاز کرد و در مقابل دوربین‌های تلویزیون قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را پاره کرد و اروند رود را شط العرب و متعلق به عراق دانست و چند روز بعد مناطق مختلف کشور را بمباران هوایی کرده و جنگ زمینی را آغاز کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که قرار بود جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی حداکثر طی یک هفته با پیروزی عراق به اتمام برسد، تاکید کرد: دشمنان در زمان حمله به ایران، فهم درستی از قدرت رهبری و اقتدار ملت ایران نداشتند، اما قدرت دفاعی ملت، جلوی هرگونه تجاوز دشمنان به کشور را گرفت به نحوی که وقتی دشمن میخواست چند روزه خرمشهر را تصرف کند، مردم مقاوم این شهر ۳۴ روز نیرو‌های متجاوز را پشت دروازه‌های این شهر متوقف کردند و در همان ابتدا دشمن را در هم شکستند.

موحد با اشاره به مجاهدت‌های فرزندان غیور و دلاورمردان ایران اسلامی در جبهه‌های حق علیه باطل، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ۲۰۰ هزار نفر جان خود را برای دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور فدا کردند و در کنار آن‌ها چندین هزار جانباز، ۵ هزار زن شهید قرار داشته اند و همچنین عوامل نفاق نیز ۱۷ هزار نفر را در کشور ترور کردند، اما اقتدار رهبر کبیر و فرزانه انقلاب اسلامی، انسجام و وحدت ملت در نهایت قدرت شهامت و توان دفاعی این ملت را به استکبار جهانی نشان داد و به اثبات رساند که هیچ کشوری نمی‌تواند به مرز‌های جغرافیایی و عقیدتی این نظام هجوم اورده و موفق شود.

وی تاکید کرد: دوران دفاع مقدس و ایستادگی مجاهدانه ملت ایران در پرتوی رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی کفتار‌های دژخیم، خودپرست و طمّاع را سرجای خودشان نشاند و مجبورشان کرد عقب نشینی کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام دفاع مقدس، تاکید کرد: جانبازان دوران دفاع مقدس که با آثار جنگ روزگار می‌گذرانند و خانواده‌های آن‌ها هنوز هم در حال مجاهدت و از خودگذشتگی هستند و باید قدردان مجاهدت‌های آنان بود.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *