سردار فدوی: دشمنان جرئت شلیک یک تیر به سمت ایران را ندارند/ شهید سلیمانی در رأس قله شهدا قرار دارد

23:13 - 01 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۵۲۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در رأس قله شهدا قرار دارد، بر اقتدار دفاعی ایران تأکید کرد و گفت:دشمنان بعد از دفاع مقدس جرئت شلیک یک تیر به سمت ایران را نداشته و ندارند.

- سردار علی فدوی در برنامه گفت‌وگو ویژه خبری، گفت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به بررسی آخرین توانمندی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پرداخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ابتدای این گفت‌وگو در ارزیابی نقش سردار سلیمانی و همرزمان ایشان در شرایط فعلی گفت: سردار سلیمانی به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی به تکلیف خود در همه زمان‌ها عمل کرد؛ در زمان جنگ یک روالی وجود داشت و بعد هم شرایط طوری شد که نه تنها در داخل سرزمین ما بلکه در سرزمین‌های خیلی دورتر، شرارت‌های آمریکا ادامه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تنها نیرویی که در برابر این شرارت‌ها وجود داشته، توانمندی انقلاب اسلامی و در راس آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است ادامه داد: نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان یکی از نیرو‌های سپاه مسئولیت این امر را بر عهده داشت که در سرزمین‌های دور، شرارت‌هایی که به اسلام، انقلاب اسلامی و ایران وارد می‌شود را جوابگو باشد.

فدوی با بیان اینکه جنگیدن و انجام ماموریت مربوط به همه پاسداران است، اما برخی از موارد خیلی ویژه و خاص است که خداوند هم عنایت ویژه‌ای دارد اظهار داشت: رفقای حاج قاسم بیشتر ذهنشان بر روی مواردی می‌رفت که بر حسب ظاهر کوچک بود، اما خداوند آن کار‌ها را خیلی بزرگ قلمداد می‌کند و برای آن اجر قائل می‌شود؛ به عنوان نمونه وقتی حاج قاسم مادر پیر شهیدی را که به سختی راه می‌رفت را دید خود را به زمین انداخت تا پای این مادر شهید را ببوسد.

حاج قاسم در بین شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و در طول این ۴۳ سال در راس قله شهادت قرار دارد

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه برخی از این اقدامات کوچک خود را بسیار بزرگ جلوه می‌دهد افزود: حاج قاسم در بین شهدای انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، مدافعان حرم و در طول این ۴۳ سال در راس قله شهادت قرار دارد، چون خداوند کاری که با حاج قاسم کرد با دیگران نکرد.

وی ادامه داد: بیش از ۵۰ میلیون از مردم ایران در شهر‌های مختلف در مراسم تشییع حاج قاسم حضور داشتند که این‌ها اتفاقاتی است که فکر کردن و توجه نیاز دارد.

فدوی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) در سال ۴۲ همه دنیا از جمله مستکبرین را منفعل کرد اظهار داشت: وقتی که انقلاب اسلامی پیروز شد آن‌ها تصور می‌کردند که می‌توانند بر ما فائق آیند و مدت‌ها هم با ایادی دست چندم خود این کار را کردند؛ از ۲۴ بهمن سال ۵۷ به انقلاب اسلامی تیر زدند و در کردستان، خوزستان و سایر استان‌ها وارد عمل شدند، اما کم کم متوجه شدند که به سادگی نمی‌توانند با این انقلاب برخورد کنند و بعد جنگ هشت ساله را به راه انداختند که به حسب ظاهر نوک فلش این جنگ رژیم صدام بود، اما بعد از پایان جنگ با عراق ۸۲ کشور اعلام کردند که پشت سر صدام بودند.

وی یادآور شد: برای اولین بار دو ابر قدرت آمریکا و شوروی سابق در کنار هم قرار گرفتند و همه کسانی که دنباله رو آن‌ها بودند علیه ما جنگیدند، اما قوت انقلاب اسلامی به شکلی بود که همه را منفعل کرد.

دریادار پاسدار فدوی تصریح کرد: علت این پیروزی هم این بود که وعده خدا حق است و در بسیاری از آیات قرآن عنوان شده که در وعده خدا تخلفی نیست، اما همه وعده‌های خدا شرط دارد که باید بندگان خدا آن را انجام دهند که به نحو احسن بندگان خدا در انقلاب اسلامی پیرو حضرت امام (ره)، این شرط‌ها را انجام دادند؛ اینها شرط‌های خیلی زیادی نیست و خداوند بندگان خود را در زحمت ویژه‌ای نمی‌اندازد، اما اگر شما شرط‌ها را انجام دهید بقیه کار‌ها را خداوند انجام می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در طول ۴۳ سال گذشته حتی یک پیروزی را بر انقلاب اسلامی نمی‌توانند نام ببرند گفت: هشت سال جنگ دائمی به عنوان دفاع مقدس داشتیم که توانستیم در این جنگ پیروز شویم، اما به محض اینکه جنگ تحمیلی تمام شد، جنگ در ابعاد دیگر و وسعت خیلی بیشتری ادامه پیدا کرد که به برکت جنگ، شهدا و عظمت‌هایی که در هشت سال جنگ آفریده شد نه آمریکا و نه کشور‌های دیگر جرات پرتاب کردن حتی یک تیر به سمت ما را نداشتند و همه اتفاقات در غرب آسیا به خاطر این بود که بتوانند به ما دسترسی پیدا کنند که نتوانستند و هر حادثه‌ای که اتفاق افتاد باعث شد عظمت انقلاب اسلامی بیشتر شود.

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در شرق، غرب و جنوب ما، در سوریه و لبنان به دلیل این است تا بتوانند در برابر انقلاب اسلامی پیروزی به دست آورند، اما یک پیروزی هم کسب نکردند و این هم به دلیل این است که شرط‌های خداوند به نسبت توسط کل نظام ما انجام شده است که خدواند این نتایج را رقم زده است.

دریادار پاسدار فدوی با بیان اینکه نتیجه خوب خدا بعد از انجام تکالیف از سوی بندگان مشخص می‌شود تصریح کرد: اگر به صورت کامل به وظایف مان عمل می‌کردیم در قله قرار می‌گرفتیم و امام هم فرمودند که باید در قله قرار بگیریم تا دشمنی‌ها تمام شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه اظهارات خود به دو نمایشگاه موشکی و پهبادی در سه ماه گذشته در یمن اشاره کرد و گفت: این‌ها مواردی است که در داخل یمن ساخته می‌شود، کشوری که در محاصره صد در صد است؛ اگر همه کشور‌های عربی با هم همراه شوند چنین نمایشگاهی نمی‌توانند راه اندازی کنند، فقط نمی‌از وجود پاسداران و انقلاب اسلامی به آن سرزمین بسیار دور رسید و این عظمت را آفرید، حالا شما تصور کنید در مرکزیت انقلاب اسلامی چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: ما نمی‌توانیم انقلاب اسلامی را در سال ۱۴۰۰ حتی با دو سال گذشته مقایسه کنیم، دستاورد‌های جدید ۵ یا ۱۰ تا نیست بلکه یک جریان به راه افتاده و هر قسمتی که وارد می‌شوید نسبت به بازدید قبلی تعداد زیادی کار انجام شده است.

دریادار پاسدار فدوی گفت: اگر ما راجع به مسائل اقتصادی و فرهنگی هم از همان روشی که در مسائل نظامی استفاده کنیم حتما خداوند هم به وعده خود عمل خواهد کرد، اما در بعضی از مواقع ما نه تنها از روالی که تجربه خودمان است و اسلام به این روش‌ها اشاره کرده استفاده نمی‌کنیم بلکه به سراغ روش‌های دشمن مان برای حل مسائل اقتصادی می‌رویم در حالیکه فرمول اقتصادی آن‌ها برای خودشان طراحی شده است؛ نمی‌شود با فرمول‌های لیبرالی مسائل اقتصادی و فرهنگی کشور اسلامی را حل کرد، این قاعده یک قاعده مطلق است، ان شاءالله با روالی که الان وجود دارد همه توان‌ها با هم هم افزا شوند و الگوی موفقی هم که داشتیم را مدنظر قرار بدهند؛ حتما نتایجی هم که خداوند عنایت می‌کند نتایج بسیار پر باری است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: کل دنیا به دنبال سه توانمندی هستند؛ اول توانمندی دفاعی است که خیلی از کشور‌ها این توانمندی را ندارند، ولی در دهه ۶۰ همه دنیا فهمید که انقلاب اسلامی توان دفاع از خودش را در حد اعلا دارد؛ دوم توان بازدارندگی است که در دهه ۷۰ دنیا فهمید ما از این توان برخوردار هستیم و سوم مرحله‌ای است که دشمن مجبور می‌شود توانی ایجاد کند که در برابر ما بازدارنده باشد.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها حدود ۱۰ سال است که اعلام می‌کنند مجبور هستند به همراه متحدان خودشان به دنبال توانی باشند که در برابر ایران بازدارنده باشد، یعنی ما در مرحله سوم قرار داریم و می‌توانیم اقدام ابتدایی را انجام دهیم و دشمن این را مطمئن است؛ اگر دشمن یعنی شیطان بزرگ مطمئن بود که می‌تواند اقدامی علیه ما داشته باشد و برای آن‌ها نفع دارد برای انجام این کار شک نمی‌کرد و حتما انجام می‌داد، همان طور که در افغانستان، عراق، لیبی، سوریه، سودان و یمن انجام داد. البته در آنجا هم به برکت انقلاب اسلامی با شکست مواجه شد، چون نقش ما در معاملات جهانی کاملا مشخص است.

دریادار پاسدار فدوی ادامه داد: آمریکایی‌ها الان وحشت دارند و اعلام کردند که ما در حیات خلوت آنها حضور پیدا کرده ایم و آن‌ها قادر نیستند جلوی این را بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عقب‌نشینی و فرار آمریکایی‌ها از منطقه مربوط به روز‌های گذشته نیست بلکه به نوعی از اول انقلاب شروع شد، ولی باید همه مردم دنیا و مردم آمریکا بفهمند که آمریکایی‌ها در حال فرار هستند، چون یک جبهه حق در برابر آن‌ها وجود دارد که امکان پیروزی در برابر این جبهه وجود ندارد و این وعده خداست.

وی اظهار داشت: امروز همه عالم می‌توانند بفهمد که آمریکا از افغانستان به لحاظ مقاومت مردم افغانستان و کل جریانی که به برکت انقلاب اسلامی در منطقه به وجود آمده فرار کرد، اما متاسفانه در داخل کشور ما خیلی‌ها که خود را مدعی می‌دانند این شرایط عینی را نمی‌بینند و در همه صحبت هایشان وجه غالبی که در ذهن و دل آن‌ها وجود دارد وجه شکست خورده از آمریکایی‌ها است.

حضور ما در همه جا منشاء امنیت بوده است

دریادار پاسدار فدوی درباره آخرین وضعیت خلیج فارس و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز بیان داشت: دروغ‌هایی که آمریکایی‌ها و هم پیمانان آن‌ها می‌زنند خیلی واضح شده است، آمریکایی‌ها می‌گویند واقعیت اصلا مهم نیست، تصویر از واقعیت مهمتر است و، چون صاحب قدرت تصویر ساز با رسانه‌ها هستیم تصویری از منطقه، ایران و خلیج فارس می‌سازیم. البته این‌ها هم کم کم در حال از دست رفتن است.

وی گفت: آمریکایی‌ها نتوانستند اتحادیه در منطقه درست کنند و در همه کار‌هایی که می‌خواستند انجام دهند به هیچ وجه موفق نشدند، چون امکان ندارد امنیت توسط کسی به وجود آید که منشاء همه ما امنیتی‌های دنیاست در حالیکه ما منشاء امنیت هستیم و در نیت و عمل خلاف مصالح ملت‌ها اقدام نکردیم و در هر جایی که حضور پیدا کردیم، به دنبال حضور ما امنیت به وجود آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکایی‌ها به هیچ وجه قادر به ایجاد امنیت نیستند، چون هدف آن‌ها برنامه‌های خودشان است نه برقراری امنیت برای کشور‌های دیگر، این در حالیست که ما بر اساس تکلیف شرعی که داریم امکان ندارد در جایی برویم که ناامنی به وجود آید و اگر برویم برای ایجاد امنیت است؛ به وضعیت ما در کشور سوریه و دلدادگی مردم ما با مردم سوریه، لبنان و یمن نگاه کنید، انگار که یک مردم هستیم.

وی اظهار داشت: آمریکایی‌ها در حدود ۷۰۰ نقطه حضور نظامی دارند، مردم آمریکا قاعدتا باید بفهمند که عامل همه بدبختی‌هایی که در داخل آمریکا دارند به خاطر مسئولانی است که در محاسبه عقلانی هم نمی‌توانند درست عمل کنند و هزاران میلیارد دلار را خرج اهداف بی ثمر کرده اند.

دریادار پاسدار فدوی ادامه داد: ما در این ۴۳ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سر منشاء تعریف توان نظامی شدیم و خیلی از این موارد قابل گفتن نیست و مواردی که گفته شده نسبت به مواردی که نگفتیم هم قابل مقایسه نیست و زمانی اعلام می‌کنیم که فهمیدن آن توسط دشمن موضوعیت نداشته باشد و اگر دشمن شرارتی کند و ما خواستیم دشمن را سر جایش بنشانیم از آن استفاده می‌کنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: علم کوانتوم در جوامع اسلامی بسیار قدیمی است و نزدیک به هزار سال پیش دانشمندان مسلمان درباره این علم صحبت کردند؛ دو سال پیش، یکصدمین سال علم کوانتوم در دنیای فعلی بود که در نیویورک مراسمی برگزار شد و از ایران هم دانشمندانی حضور داشتند و اگر عبارت‌هایی که به عنوان آخرین یافته‌های علم کوانتوم در نیویورک مطرح کردند را با عبارت‌هایی که بیش از ۸۰۰ سال پیش، ابن عربی در یکی از کتاب‌های خودش مطرح کرده بود مقایسه کنیم حتما همه دانشمندان عبارت‌های ابن عربی را کامل‌تر می‌دانند بنابراین وقتی ما از این پشتوانه علمی برخوردار هستیم و امکان اعلام آن وجود ندارد، قطعا دانشمندان و فرزندان این مملکت در این عرصه‌ها هم جلودار هستند.

وی در خصوص فعالیت گروه‌های تروریستی هم گفت: از ابتدای روز‌های انقلاب آمریکا به همه شرور‌های منطقه وصل بود و وقتی نمی‌توانست اقدام مستقیمی را انجام دهد حتما شرور‌هایی با چند واسطه نیابتی را به کار می‌گرفت که البته طبیعی است وقتی آمریکا نمی‌تواند علیه ما اقدام کند به شرور‌های دست چندم آن‌ها هم چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم.

 

 


برچسب ها: سردار علی فدوی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *