پیام‌های تسلیت مسئولان لشکری و کشوری در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی

10:11 - 04 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۰۶۰
در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی مسئولان لشکری و کشوری طی پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند.
- در پی درگذشت آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی مسئولان لشکری و کشوری طی پیام‌های جداگانه‌ای این ضایعه را تسلیت گفتند‌.
 
پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری
آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان و دبیر شورای نگهبان، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید شیعیان، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، علی‌اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری، غلامعلی حدادعادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در امور بین‌الملل احمد وحیدی وزیر کشور، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و ... از مقامات لشکری و کشوری بودند که درگذشت علامه حسن حسن‌زاده آملی را با صدور پیام‌های جداگانه‌ای تسلیت گفتند.
 
تسلیت وزیر کشور در پی درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی
 
احمد وحیدی وزیر کشور درگذشت عالم ربانی آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

حقایق نابی که در نوشته‌ها و فرمایشات توحیدی آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی موج می‌زند، گوارای وجود مشتاقان معارف الهی باد.
 
امید است که همه ما، بویژه جوانان، هر چه بیشتر از برکات علمی و معنوی نوشته‌های ذی قیمت و متعالی ایشان بهره بگیریم. 
 
آیت‌الله حسینی‌بوشهری: آیت‌الله حسن‌زاده آملی مدرسی برجسته در حوزه علوم منقول و معقول بودند
 
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ارتحال فقیه عالیقدر و حکیم فرزانه، آیت‌الله حاج شیخ حسن حسن زاده آملی(طاب ثراه) موجب تألم و تأثر گردید.

وی بیان کرد: ایشان مدرسی برجسته در حوزة علوم منقول و معقول بودند و تألیفات متنوع و ارزشمندی به یادگار گذاشتند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار داشت: این دانشمند فاضل با سلوك معنوي و اخلاقي و مجاهده علمی، خود را به مكارم اخلاق و صلابت و اتقان علمی آراسته ساخت و شاگردان بسیاری را از بینش و دانش خود مستفیض و بهره‌مند گرداند.

 

ولایتی: آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی عمر بابرکت خویش را در راه تبیین ارزش‌های بلند اسلامی مصروف کرد


«علی‌اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پیامی درگذشت آیت‌الله علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت. 
 
این عالم برجسته و شهره جهان اسلام علامه ذوالفنون، علامه دهر و عارف واصل بود و در علوم مختلف تبحر و تسلط داشت و عمر بابرکت خویش را در راه تبیین ارزش‌های بلند اسلامی و معارف اهل بیت (ع) مصروف کرد و با کلام شیوا و نافذ خویش دل‌های بسیاری را روشن و شاگردان فراوانی را در مکتب اسلام و قرآن پروراند و آثار ارزشمند و کم‌نظیر این عالم مجاهد و نستوه در زمینه‌های فقه،  فلسفه،  اخلاق،  عرفان، حکمت،  کلام، ریاضیات، نجوم، ادبیات عربی و فارسی، علوم طبیعی، طب قدیم،  علوم غریبه و ... نشانه‌هایی از اندیشه‌های ژرف و عمیق ایشان دارد.

تسلیت آیت‌الله علیرضا اعرافی در پی درگذشت حسن‌زاده آملی 
 
مدیر حوزه‌های علمیه گفت: افزون بر همه مراتب علمی و معرفتی و معنوی علامه حسن‌زاده آملی، حضور این عالم پارسا در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و مردمی و نقش‌آفرینی در صحنه‌های انقلاب اسلامی و همراهی با انقلاب اسلامی و امامین انقلاب اسلامی درس‌آموز و الهام‌بخش و سخنان نغز و دلنشین ایشان در مسند خطبه و خطابه و وعظ و ارشاد راهنمای جویندگان مسیر سعادت بود.
 
آیت‌الله نوری همدانی: علامه حسن‌زاده آملی در جامعیت و ذوفنون بودن کم نظیر بودند
 
آیت‌الله حسین نوری همدانی در پی ارتحال علامه حسن زاده آملی گفت: جامع بودن در علوم عقلی و نقلی، تربیت و پرورش شاگردان برجسته، و برخوردداری از فرهنگ انقلابی در سطح بسیار بالا از ویژگی‌های ممتاز ایشان بود که تألیفات متعددی در حوزه‌های مختلف علوم در جهت ترویج و تبین معارف اسلامی و نشر تعالیم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) از خود به یادگار گذاشتند که حقاً در جامعیت و ذوفنون بودن کم نظیر بودند.
 
تسلیت حدادعادل: آیت‌الله حسن‌زاده آملی آئینه‌ای تمام‌نما از شخصیت‌های جامع علم و عمل بود
 
غلامعلی حدادعادل در پی درگذشت آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی گفت: ایشان نمونه‌ای تمام‌عیار و آئینه‌ای تمام‌نما از شخصیت‌های جامع علم و عمل بودند که در تاریخ معارف اسلامی از آنان به‌عنوان «حکیم» یاد می‌شده است. از خداوند متعال برای آن عالم ربانی علو درجات طلب می‌کنم و امیدوارم حوزه‌های علوم دینی ما بتوانند با بهره‌مندی از سنت گرانبهایی که بزرگانی، چون ایشان را در دامن خود پرورده، در تربیت امثال آن مرحوم مستدام و موفق باشند.
 
فقدان آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی ثلمه‌ای در جهان اسلام ایجاد کرد که جبران آن به سادگی امکان‌پذیر نیست
 
حجت‌الاسلام و المسلمین سید ضیاء‌الدین آقاجانپور در پیامی ارتحال جانگداز علامه حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع بیان کرد: خبر ارتحال ملکوتی عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر، علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی قدس‌الله نفسه‌الزکیه موجب تاثر و افسوس فراوان شد. بی‌تردید با فقدان این شخصیت ممتاز و برجسته، ثلمه‌ای در جهان اسلام ایجاد شده است که جبران آن به سادگی امکان‌پذیر نیست.

«علی اکبر صالحی» قائم‌مقام فرهنگستان علوم در پیامی رحلت دانشمند فرزانه آیت‌الله حسن‌زاده آملی را تسلیت گفت.

با نهایت تأسف و تأثر اطلاع یافتم که در آستانه ایام اربعین سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، عالم ربّانی و فقیه صمدانی حضرت آیت‌الله حسن حسن زاده آملی پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت مستمر و خستگی ناپذیر در مسیر روشنگری و احیا و ترویج معارف و تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) دعوت حق را لبیک گفته و به لقاءالله پیوسته است.
 
بی‌شک تلاش‌های بی‌وقفه و خدمات ماندگار آن مجاهد نستوه و عالمِ عامل به مکتب انسان‌ساز اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) در دیوان عدل الهی ثبت و بر علو درجات آن استاد معظم خواهد افزود.
 
بیانیه تسلیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در پی درگذشت علامه حسن‌زاده آملی
 
نقش بی‌بدیل حضرت علامه در پیروزی انقلاب اسلامی و همراهی با نهضت حضرت امام خمینی «رحمت اللّه علیه» و تبعیت و حمایت از خطّ مقام عظمای ولایت و تعظیم شعائر و بزرگداشت ایام اللّه، ستودنی بود.
 
این مفسر بزرگ قرآن، مروج احکام و اخلاق و مکارم متعالیه، دانشمندی ذوفنون و از جملۀ چهره‌های نادر و فاخری بود که علم و عمل، عقل و معرفت، شهود و حضور را با هم درآمیخته و جان شیفتگان و تشنگان حقیقت را سیراب می‌کرد.
 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: آیت‌الله حسن‌زاده آملی عمر شریف و پربرکت خویش را در احیای مواریث قرآن به پایان رساند
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری ضمن تسلیت درگذشت عالم ربانی، حکیم و فیلسوف متأله، عارف عالی‌قدر و مجاهد انقلابی آیت‌الله حسن‌زاده آملی گفت: آن عالم فرزانه عمر شریف و پربرکت خویش را در احیای مواریث قرآن و حدیث و به‌کارگیری فنون گوناگون علمی برای خدمت به شریعت اسلام به پایان رساند. انتشار آثار متعدد و باارزش و تربیت عالمان فرزانه در حوزه دین و دانش از یادگاران آن استاد سفرکرده است.
 

آیت‌الله حسن‌زاده آملی؛ الگویی بی‌نظیر برای دانشمندان و دوستداران روشن‌ضمیر 

محمد اسلامی «رئیس سازمان انرژی اتمی» ضمن تسلیت درگذشت آیت‌الله حسن‌زاده آملی گفت: این عالم ربانی، حیات پربرکت خویش را با تقوای خالصانه و سلوک برگرفته از توحید و عرفان، وقف ترویج تفکری ناب از حکمت اسلامی، معرفت و اخلاق‌گرایی دینی کرد و با تالیف و تفسیر آثار فاخر و گران‌بها در این مسیر، به الگویی بی‌نظیر برای دانشمندان، رهروان و دوستداران روشن ضمیر خویش تبدیل گشت.

 

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']
راز موفقیت مرحوم علامه حسن‌زاده آملی در بیان آیت‌الله جوادی‌آملی
 
 

برچسب ها: علی اکبر صالحی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *