خبری از حمایت از تیم‌های نفتی نیست/ کی‌شمس: یک ریال هم در حساب صنعت نفت نیست

0:45 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۱۹۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
با وجود تاکید وزیر ورزش هنوز اتفاق خاصی در خصوص تیمهای نفتی لیگ برتر ایران نیفتاده است.

حمید سجادی وزیر ورزش چهاردهم شهریور سال جاری، درباره حمایت از تیم‌های نفتی اظهار داشت: اگر لازم باشد من بروم وزارت‌خانه‌های مربوطه مثل وزارت نفت خواهش کنم، رو بیندازم، مکاتبه، حمایت، درخواست و تمنا کنم؛ هرکاری که لازم باشد برای این تیم‌های عزیزمان انجام می‌دهم.

با این حال حدود ۹ سال قبل قانونی توسط مجلس تصویب شده است که نهادهای دولتی اجازه تزریق بودجه به تیم‌های فوتبال زا ندارند. در کنار این موضوع نظرات بیژن زنگنه وزیر سابق نفت هم تاثیرگذار بود.

وی معتقد بود به جای تیمداری حر‌فه‌ای فوتبال باید هزینه صرف ورزش همگانی مناطق نفت‌خیز شود. هر چند به خاطر مواضع دولت جدید این انتظار می‌رود که به این موضوع رسیدگی شود هنوز اتفاق خاصی در این خصوص نیفتاده است.

در چند وقت اخیر به دلیل مسائل مالی حتی اردوی آماده‌سازی صنعت نفت لغو شد.

در همین راستا کی‌شمس مدیرعامل تیم صنعت نفت آبادان در این خصوص در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: تا امروز یک ریال در حساب باشگاه صنعت نفت وجود ندارد. قرار بود ۱۰ میلیارد به حساب باشگاه واریز شود که هنوز چنین چیزی پرداخت نشده است. امیدوارم به دو تیم مظلوم نفتی ایران پرداخته شود و وعده وزیر ورزش عملی شود. 

وی افزود: با توجه به ممنوعیتی که شرکت‌های دولتی برای هزینه کردن در تیم‌های لیگ برتری دارند نمی‌توانیم فعلاً توقع هیچ پولی را داشته باشیم. تیم ما و نفت مسجدسلیمان در بدترین شرایط مالی قرار دارند و اینطور که پیش می‌رود هیچ تعادل، توازن و عدالتی در خصوص ما و دیگر تیم‌های لیگ برتری وجود ندارد.

کی شمس‌ خاطرنشان کرد: بعضی از تیم‌ها با بودجه‌های بسیار بالا بهترین بازیکنان را جذب می‌کنند و تمرینات خود را آغاز کردند. نقل و انتقالات بسیار خوبی داشتند و در مقابل برخی تیم‌ها همچون ما هر ساله با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند و سال به سال هم بر مشکلات افزوده می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *