واکاوی عملکرد تیم والیبال جوانان در رقابت‌های جهانی؛ کمیته فنی پاسخگو باشد

0:01 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۲۱۴
دسته بندی: ورزشی ، توپ و تور
تیم والیبال جوانان عملکرد ضعیفی در رقابت‌های جهانی داشت.

- تیم والیبال جوانان ایران در رقابت‌های جهانی نتوانست جزو ۸ تیم پایانی باشد؛ نتیجه ای که تا حدودی می‌شد آن را پیش‌بینی کرد؛ چرا که تیم جوانان بر خلاف دوره قبل این رقابت‌ها تنها دو سه بازیکن باکیفیت داشت و خبری از بازیکنانی همچون امیرحسین اسنفدیار، پوریا یلی، محمدرضا حضرت‌پور و ... در این تیم نبود.

از طرف دیگر عدم برگزاری اردوی خارجی و همین طور لغو رقابت‌های جوانان آسیا باعث شد بازیکنان ایران با کمترین تجربه ممکن راهی ایتالیا شوند و همین موضوع یک چالش بزرگ برای عطایی بود.

پس از مسجل شدن عدم صعود تیم جوانان به مرحله بعدی رقابت‌های جهانی، انتقاداتی مطرح شد مبنی بر اینکه چون هدایت هم تیم ملی و هم تیم جوانان بر عهده بهروز عطایی بود این نتایج کسب شد. اینکه سرمربیگری همزمان عطایی در دو تیم چقدر در نتایج تیم جوانان تاثیرگذار بوده مشخص نیست؛ اما واقعیت این تیم که این تصمیم توسط کمیته فنی فدراسیون والیبال گرفته شد؛ همان کمیته‌ای که زمانی که قرارداد آلکنو به امضا رسید برخی از اعضای آن مدام موج‌سواری می‌کردند و حضور آلکنو در ایران را به خاطر تصمیم‌شان می‌دانستند، اما پس از ناکامی تیم ملی در المپیک به یکباره پنهان شدند و خبری از پاسخگویی نبود.

بهنام محمودی که عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال بود عنوان کرده که «در کمیته فنی موافق مربی ایرانی بودم ولی مخالف یک مربی در دو تیم(بزرگسالان و جوانان همزمان) و با فاصله دو روز از تورنمنت قبلی بودم که آقای عطایی گفت که ما می‌خواهیم از بازیکنانی که در تیم ملی جوانان هستند هفت، هشت نفرشان را در قهرمانی آسیا شرکت دهیم و دو، سه نفر نفرات قدیمی باشند.»

این اظهارنظر محمودی هم قابل تامل است؛ اما بر فرض اگر عطایی  هم روی سرمربیگری هر دو تیم پافشاری کرد کمیته فنی باید تصمیمی می‌گرفت که به صلاح والیبال باشد؛ در غیر این صورت چه نیازی به وجود کمیته فنی است؟

یکی از اشتباهات داورزنی در فدراسیون والیبال، انتخاب برخی افراد برای کمیته فنی بود؛ افرادی که بیشتر و برای اینکه بتوانند همیشه جایی در فدراسیون والیبال داشته باشند در هر شرایطی آماده تایید تصمیمات داورزنی هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *