طرز تهیه سوپ گندم خوشمزه

5:50 - 05 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۲۴۷
گندم پر از املاح معدنی، ویتامین و دارای طبعی گرم و معتدل است. سوپ و آش گندم در این فصل بسیار مقوی و خوشمزه است.

_ خبرگزاری صدا و سیما نوشت: با توجه به محصولات متنوع گندم، مانند سبوس گندم، جوانه گندم، آرد گندم، نشاسته گندم و خواص بی‌شمار و بسیار مفید آن‌ها، این ماده مغذی را نمی‌توان دست کم گرفت. در این مطلب به طرز تهیه سوپ گندم پرداخته شده که به‌راحتی قابل تهیه است.
گندم، پر از املاح معدنی و ویتامین و دارای طبع گرم و معتدل است. سوپ و آش گندم و همچنین سوپ جو، بسیار مقوی و خوشمزه و به‌راحتی قابل تهیه هستند.

طرز تهیه سوپ گندم

سوپ گندم را معمولا از بلغور گندم (گندم پوست‌کنده نیم‌کوب) یا گندم پرک شده تهیه می‌کنند. گندم، جوانه گندم و همچنین سبوس گندم، دارای خواص فراوانی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به پیشگیری از سرطان روده، شادابی پوست و مقوی قلب بودن آن اشاره کرد.

سوپ خوشمزه گندم را می‌توانید به سادگی با کمی هویج، پیاز و جعفری و آب مرغ یا همراه با مواد دیگر، مانند شیر و قارچ، کلم بروکلی و … تهیه کنید.

مواد لازم

گندم (بلغور، پرک یا به صورت ساده پوست گرفته شده): یک پیمانه
هویج: یک عدد
پیاز: یک عدد
جعفری: دو قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
عصاره مرغ یا آب مرغ: به میزان لازم
آبلیمو، نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار کافی

دستور پخت سوپ گندم با طعم بی‌نظیر

اگر در پخت سوپ گندم، از گندم ساده پوست گرفته شده یا بلغور گندم استفاده می‌کنید (گندم پرک نیازی به خیس خوردن ندارد)، از قبل در آب قرار دهید تا خیس بخورند.

سپس، به همراه آب مرغ و پیاز (در اندازه بزرگ، خرد کنید) و ادویه بگذارید تا خوب بپزند. در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ گندم، هویج رنده شده و پس از نیم ساعت، رب گوجه فرنگی و جعفری را اضافه کنید و بگذارید تا سوپ شما به‌طور کامل جا بیافتد. سپس، آبلیمو و نمک آن را اندازه کنید. پس از یکی دو جوش زدن سوپ، آن را میل کنید.

معمولا جهت سوپ ساده از ورمیشل استفاده می‌شود. اگر از گندم پرک شده استفاده می‌کنید، می‌توانید مقداری ورمیشل یا برنج نیم‌دانه برای لعاب دادن سوپ، به آن اضافه کنید.

آموزش تهیه سوپ گندم به روش ساده

سوپ گندم را علاوه بر روش بالا با روش‌های دیگری نیز می‌توانید تهیه و نوش جان کنید. در ادامه مطلب، دستور تهیه سوپ گندم به روش ساده به شما عزیزان آموزش داده می‌شود تا بتوانید به‌راحتی و در مدت زمان کم، این سوپ خوشمزه و خوش‌طعم را تهیه و در کنار اعضای خانواده خود، نوش جان کنید.

مواد لازم

گندم پوست کنده: یک پیمانه
پیاز: یک عدد
هویج: یک عدد
سینه مرغ: یک عدد
ساقه کرفس: یک عدد
جعفری خرد شده: سه پیمانه
فلفل، نمک، زردچوبه و زنجبیل: به میزان لازم
رب گوجه فرنگی: در صورت تمایل

دستور تهیه

ابتدا گندم را جهت نرم شدن و پخت بهتر، از شب قبل خیس کنید. سپس، پیاز را به‌صورت نگینی، خرد و داخل قابلمه مناسب، مقداری روغن بریزید و پیاز‌ها را داخل آن سرخ کنید.

حال، پس از سبک شدن پیازها، استخوان سینه مرغ را خارج و گوشت را به شکل مکعبی خرد کنید. سپس، تکه‌های مرغ را به پیاز بیافزایید و مقداری تفت دهید.

در مرحله بعدی، زردچوبه، زنجبیل، فلفل و یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت در حال تفت بیافزایید. سپس کرفس و هوچ را نیز به‌صورت نگینی خرد کنید.

حال، گندم خیس شده را پس از آبکشی همراه با کرفس و هویج به مواد بیافزایید و در صورت تمایل، کمی قارچ ورقه‌ای را نیز پس از تفت دادن، به سوپ اضافه کنید.

در مرحله پایانی، مقداری آب داخل قابلمه بریزید و اجازه دهید بر روی حرارت ملایم، پخته شود و به غلظت مورد نظرتان برسد. در پایان، کمی نمک و یک قاشق جعفری خرد شده نیز به سوپ اضافه کنید و با لیموترش یا آب‌لیموی تازه، نوش جان کنید.

امیدواریم این سوپ مقوی و بسیار خوشمزه را تهیه کنید و در کنار خانواده، از طعم آن لذت ببرید.

 


برچسب ها: طرز تهیه سوپ

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *