تسریع ترخیص کالا‌های اساسی از بنادر خوزستان با همکاری دستگاه قضا/ استقرار نماینده اداره کل بازرسی استان در بندر امام (ره) و حضور ۳ مقام قضایی در این بندر طی یک ماه گذشته

9:59 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۲۵۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه رئیس‌ دادگستری استان، دادستان مرکز استان و معاون بازرسی کل کشور تاکنون از بندر امام خمینی (ره) بازدید داشته‌اند، گفت: در حال حاضر نماینده اداره کل بازرسی استان در بندر امام خمینی (ره) مستقر است تا مشکلاتی پیش‌آمده را حل کند.
عادل دریس در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به همکاری‌های دستگاه قضا در تسهیل و تسریع خروج کالا‌های اساسی از بنادر استان خوزستان، گفت: در کنار هماهنگی که بین تمامی سازمان‌ها و نهاد‌های مستقر در مجتمع بندری صورت گرفت تا فرایند ترخیص کالا سرعت بیشتری بگیرد خوشبختانه با ورود اداره کل بازرسی کشور و رئیس کل دادگستری و دادستان استان خوزستان، بخشی از فرایند‌هایی که نیاز به اصلاح داشت ولی فرایند آن طولانی بود، با طرح موضوع و کمک این دوستان برخی نهادینه شد.
 
وی بیان کرد: در بخشی موارد که کالا‌ها در بندر رسوب کرده بود نیاز بود که به صاحبان کالا‌ها از طریق مراجع قضایی ارجاع شود تا فرایند با سرعت بیشتری انجام شود.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: به طور مثال در ماه گذشته با ورود دادستان استان خوزستان یک محموله ۳۴۴ نگله‌ای(نگله = واحد کالاهای بسته بندی نشده) از بندر امام خمینی (ره) خارج شد و همچنین با ورود وزارت دادگستری به موضوع سرعت خروج محموله ۴۵ هزار تُنی نیز از بندر امام خمینی (ره) بیشتر شد.
 
دریس در ادامه تاکید کرد:  این موارد نشان می‌دهد ورود دستگاه ناظر باعث می‌شود در کنار این که همه نهاد‌ها کار‌های خود را به خوبی انجام دهند مراقبت بیشتری شود و در برهه‌ای از زمان که لازم است کالا‌ها با سرعت بیشتری به مصرف کننده و مردم برسد به خصوص در بخش کالا‌های اساسی ورود دستگاه ناظر و مقام قضایی به تسریع و تسهیل در خروج کالا‌های اساسی کمک می‌کند.
 
وی افزود: چندی پیش مدیر کل سازمان بازرسی استان خوزستان در بندر امام خمینی (ره) حضور داشتند و در یک ماه گذشته نیز رئیس کل دادگستری استان در بندر امام خمینی (ره) حاضر شدند؛ همچنین دو مرتبه دادستان مرکز استان خوزستان و معاون سازمان بازرسی کل کشور نیز در این بندر حاضر شدند که حضور مسئولان به ما کمک کرده است که اگر با مشکلی مواجه شدیم از این عزیزان کمک بگیریم.
 
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تاکید کرد: در حال حاضر نماینده اداره کل بازرسی استان در بندر امام خمینی(ره) مستقر است و مواردی که با مشکل مواجه می‌شویم به دلیل این که نماینده به فرایند‌ها اشراف پیدا کرده است، مستقیماً با سازمانی که خللی در کارش ایجاد شده، تماس می‌گیرد و موضوع را تلفنی حل می‌کند.
 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *