فرهاد قائمیان: یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس صرفا نباید محدود به یک مقطع خاص باشد

15:43 - 04 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۳۰۷
فرهاد قائمیان هنرمند نام آشنای سینما، تئاتر و تلویزیون در مراسم رونمایی از کتاب گویای «شهید باقری» که با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس تولید شده است بر یادآوری ارزش‌های دفاع مقدس در تمامی مقاطع و دوران‌ها تاکید کرد.

- طبق اعلام روابط عمومی معاونت صدا مراسم رونمایی از کتاب گویای زندگی شهید حسن باقری، گیل مانا، همسفر و ۴۵ اثر دیگر به مناسبت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس، با همکاری ایرانصدا و مرکز اسناد دفاع مقدس، در معاونت صدای رسانه ملی برگزار شد.

در بخشی از این مراسم جمعی از عوامل و پدید آورندگان و راویان این آثار نظرات خودشان را بیان کردند.

فرهاد قائمیان یکی از راویان کتاب گویای «شهید باقری» ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا تصریح کرد: دفاع مقدس باید هر روز یادآوری شود. شاید شهدای ما پر از اشک و بغض باشند. یادمان باشد نباید از دفاع مقدس و ارزش‌های آن صرفا در یک مقطع خاص یاد کنیم.

وی افزود: زمانی که ادبیات نوشتاری به ادبیات شنیداری تبدیل می‌شود، باید تفاوت تا حدی محسوس باشد که در جامعه جریانی نو ایجاد کند و صرفا نباید به تولید کتاب گویا در یک سازمان اکتفا شود که البته این اتفاق نیازمند تخصیص بودجه کافی و دلسوزی مسئولین امر است.

هدی فلاح وزهرا بلدی، تهیه کنندگان، کتاب گویای «شهید باقری» نیز از زندگی و مجاهدت‌های شهید باقری صحبت کردند.

امیرمحمد صمصامی، سینا نیکوکار در مقام بازیگر این اثر نیز با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس از روز‌های به یادماندنی حضور در استودیوی ایرانصدا برای ضبط این اثر گفتند. محمد حسین لطیفی هم از دیگر راویان این کتاب است که در این مراسم حضور نداشت.

حدیث حسن پور، تهیه کننده کتاب گویای «گیل مانا» با موضوع خاطرات سردار «محمدعلی حق‌بین» فرمانده‌ی گردان کمیل در دوران دفاع مقدس گفت: این کتاب خاطراتی از آغاز جنگ تحمیلی، است که بخشی از تاریخ جنگ را برای نسل جوان بازگو می‌کند.

علیرضا علیا، راوی این اثر و سیده نساء هاشمیان سیگارودی، نویسنده این کتاب نیز ضمن پاسداشت مقام شهدای جنگ تحمیلی از خاطرات خود در روز‌های روایت و نگارش این اثر گفتند.

در پایان علی همت مومیوند، راوی، مجید سان کهن، نویسنده و اشرف السادات اشرف نژاد، تهیه‌کننده کتاب گویای «همسفر» هم به گوشه‌هایی از زندگی جانباز شهید سیدمحمود موسوی و رفتار این شهید با خانواده، دوستان و موقعیت‌های زندگی وی که موضوع کتاب بود، اشاره کردند.

یادآور می‌شود در این مراسم، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار نایینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، شهرام صمدی نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان تهران و جمعی از هنرمندان نام آشنای سینما و تلویزیون و رادیو نیز حضور داشتند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *