بیانیه عجیب رشیدی پس از کناره‌گیری از ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری

9:38 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۶۰۱
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
رئیس سابق فدراسیون دوچرخه‌سواری در خصوص کناره‌گیری‌اش از ریاست این فدراسیون بیانیه‌ای صادر کرد.

خیرگزاری میزان - پس از اینکه اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری ایران را به رسمیت نشناخت و حتی تهدید کرد که اگر ریاست محمود رشیدی در این فدراسیون ادامه داشته باشد دوچرخه‌سواری ایران تعلیق می‌شود مسئولان ورزش کشور از رشیدی خواستند از سمت خود کناره‌گیری کند که البته ایتدا رشیدی مقابل این درخواست ایستادگی کرد؛ اما در نهایت مجبور شد ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری را به لقایش بسپارد.

او روز گذشته بیانیه‌ای صادر کرد که حاوی مسائل مختلفی بود. رشیدی در قسمتی از این بیانیه عنوان کرده که قصد داشته با مذاکره حضوری با رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه سواری موضوع تعلیق فدراسیون را حل کند؛  ولی به دلیل آماده نشدن روادید این مهم میسر نگردید. این اظهارنظر رشیدی در شرایطی رقم خورد که اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری ریاست رشیدی را در فدراسیون دوچرخه‌سواری به رسمیت نمی‌شناسد که بخواهد با وی مذاکره کند؛ ضمن اینکه کمیته ملی المپیک ایران که بین‌المللی‌ترین نهاد ورزش کشور است در این خصوص رایزنی‌های زیادی انجام داد؛ اما موفقیتی حاصل نشد.

رشیدی در قسمت دیگر از این بیانیه آورده که می‌توانسته با پایمردی بر اصول شخصی خود بر مسند امر فدراسیون باقی بماند و  خود را در معرض آماج حمله خانواده بزرگ و فهیم دوچرخه سواری و ورزش کشور قرار می‌داده است. در خصوص این اظهارنظر تنها می‌توان به این نکته بسنده کرد که وزارت ورزش مصرانه از رشیدی خواسته بود که استعفا کند؛ اما گفته شد که رشیدی ابتدا مقابل این درخواست ایستادگی کرده بود؛ اما در نهایت وقتی دید چاره‌ای ندارد از سمت خود در این فدراسیون استعفا کرد. در واقع می‌توان اینطور نتیجه گرفت که رشیدی چاره‌ای به جز استعفا نداشته است.

نکته پایانی و  جالب توجه در بیانیه رشیدی، تشکر او از وزارت ورزش است و این درحالیست که هیچ نامی از کمیته ملی المپیک در این بیانیه نیامده است و به نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباطی به کناره‌گیری‌اش از ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری نیست.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *