ساخت سالانه یک میلیون مسکن ممکن است/ به تنظیم‌گری مناسب نیاز داریم/ سیمان و فولاد مازاد موجود است

11:27 - 06 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۱۶۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه باید به یک تنظیم‌گری مناسب در حوزه مسکن دست پیدا کنیم، گفت: ظرفیت‌های زیادی در حوزه مسکن در کشور موجود است، در فولاد و سیمان تولید مازاد داریم و می‌توانیم تمام فولاد و سیمان موردنیاز بخش مسکن را در داخل کشور تولید کنیم.
صدیف بدری در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه تولید و ساخت سالیانه یک میلیون مسکن در کشور قابل تحقق است و این اراده لازم در دولت وجود دارد، گفت: مجلس هم هم پای دولت در راستای تحقق ساخت یک میلیون مسکن در سال تلاش خواهد کرد.

وی بیان داشت: مجلس از ابتدا پای کار ساخت مسکن در کشور بوده و از این رو طرحی را به عنوان جهش تولید مسکن نهایی و قانونی کرد.
 
این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس اراده لازم را برای تولید مسکن در کشور دارد، اظهار داشت: متقابلاً دولت هم همین اراده را دارد با این حال همه باید در زمینه ساخت مسکن در کشور همکاری لازم را داشته باشند.

بدری بیان داشت: دستگاه‌های دولتی اعم از یک کارشناس ساده تا وزیر مربوطه و سایر وزارتخانه‌ها باید برای تحقق ساخت مسکن در کشور با هم همکاری داشته باشند تا بالاخره ساخت مسکن در کشور بر روی ریل خود قرار گرفته و مشکلات ناشی در این بخش برطرف شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ما با کمبود مسکن در کشور مواجه هستیم، اظهار داشت: در طول ۸ سال گذشته تولید مسکن کاهش یافت آن هم برای دهک‌های پایین و متراژ‌های زیر صد متر.

بدری با بیان اینکه باید برای اقشار ضعیف جامعه اعم از کارگران و کارمندان مسکن تولید شود، تاکید کرد: بالاخره برای رفع نیاز این قشر، به یک اقدام جهادی در این راستا نیاز داریم.

وی با بیان اینکه باید به یک تنظیم‌گری مناسب در حوزه مسکن دست پیدا کنیم، گفت: عرضه و تقاضای مسکن باید با هم هم‌خوانی داشته باشد لذا اگر می‌کوشیم درصد مستأجران پایین بیاید باید تلاش کنیم تا خانوار‌ها را مالک خانه کنیم و خانوار‌ها باید با قیمت مناسب مالک خانه شوند.
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: ما باید برای ساخت خانه‌ مناسب با هزینه‌های کمتر بسترسازی لازم را مد نظر قرار دهیم.

بدری با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در حوزه مسکن در کشور موجود است، گفت: ما در فولاد تولید مازاد داریم و این بدین معناست که می‌توانیم تمام فولاد مورد نیاز بخش مسکن را در داخل کشور تولید کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما در بخش سیمان هم مازاد تولید داریم، اظهار داشت: ما می‌توانیم سیمان مورد نیاز بخش مسکن را نیز تولید کنیم به شرط آنکه اراده لازم در مدیران این بخش‌ها وجود داشته باشد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *