آیت‌الله رئیسی: نباید مدرسه کپری در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود داشته باشد

8:26 - 10 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۲۵۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیاد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت موجود زیبنده استان نیست و همه باید برای تحول و پیشرفت در استان و جبران عقب ماندگی‌ها تلاش کنیم و کار‌ها و اقدامات به گونه‌ای باشد که مردم تغییر را در وضعیت خود احساس کنند.
- بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی جمعه شب در جلسه شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه رضایت مردم شاخص مهم در ارزیابی عملکرد مدیران و مسئولان است، گفت: با کار جهادی و روحیه انقلابی و بسیجی می‌توان مشکلات را برطرف کرد و موانع پیشرفت را از پیش روی برداشت.

آقای رئیسی گفت: تردید ندارم که با دست توانای مدیران استان و همراهی همگان می‌توان چهره استان را تغییر داد و از ظرفیت‌های بالای کهگیلویه و بویراحمد برای پیشرفت و خدمت به مردم استفاده کرد.

رئیس جمهور با اشاره به گزارش‌های ارائه شده از سوی شماری از وزیران در ابتدای جلسه، گفت: گزارش‌های شماری از وزرا نشان داد برای حل مشکلات استان برنامه دارند.

آقای رئیسی با برشمردن ظرفیت‌های مهم استان در عرصه نفت و گاز، کشاورزی، گردشگری و منابع طبیعی گفت: اگر از این ظرفیت‌ها درست بهره برداری شود، در استان معضل بیکاری نخواهیم داشت. استفاده صحیح از ظرفیت‌های استان نیازمند اراده جدی مدیران است و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید همت مضاعف کنند تا مردم تغییر را احساس کنند.

رئیس جمهور گفت: دولت در گام نخست تلاش می‌کند ظرفیت‌های صنعتی غیرفعال استان به ویژه صنایع پیشران به شکل حداکثری فعال شود و در این مسیر از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بخش خصوصی حمایت خواهیم کرد.

دکتر رئیسی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای بازسازی مناطق آسیب دیده از زلزله در سی‌سخت، گفت: باید تلاش کنیم پیش از آغاز فصل سرما، خانه‌های مردم آماده و تحویل شود.

آقای رئیسی گفت: یکی دیگر از مسایلی که نیاز به رسیدگی فوری و خارج از نوبت دارد، سامان دادن مدارس کانکسی و کپری و همه مدارسی است که وضعیت مناسبی ندارند. نباید اجازه دهیم چهره زشت فقر، چهره زیبای استان را بد جلوه دهد. فقر، تبعیض و بی‌عدالتی برای دولت قابل قبول نیست.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد و دیگر استان‌ها را بر مبنای آمایش سرزمین به پیش خواهد برد، گفت: مبنای اصلی بودجه‌ریزی سالانه و نیز تنظیم برنامه‌های بلندمدت در دولت سیزدهم، آمایش سرزمین است، تا بر این مبنا به سمت اجرای عدالت برویم و عمده فعالیت‌های عمرانی و توسعه‌ای به مناطقی معطوف شود که کمتر توسعه یافته‌اند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه با بیان اینکه در این سفر ۲۱۷ طرح برای اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد به تصویب رسیده است، گفت: ۸ طرح در زمینه راه و ریل است و که نشان می‌دهد به موقعیت استان در طرح‌های ریلی و کریدور‌های ارتباطی توجه شده است.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برخی اقدامات باید به صورت ویژه و فوری دنبال شود، اظهار داشت: در کلیپی که در میانه این جلسه پخش شد، خانه‌هایی نشان داده شد که سقف آن‌ها در حال خراب شدن است و حتی اگر اینگونه باشد که دوربین تلویزیون دنبال این خانه‌ها گشته تا آن‌ها را پیدا کند، باید تلاش کنیم هر چه سریع‌تر به وضعیت آن‌ها رسیدگی شود، چرا که عمیقاً از محرومیت مردم رنج می‌بریم.

آقای رئیسی گفت: اینکه وزرا در جلسه شورای اداری استان از برنامه‌های خود برای رفع مشکلات و پیشرفت استان گزارش ارائه کنند، روش جدیدی است که در این دولت اجرا می‌شود و برنامه‌هایی که ارائه می‌شود، این قابلیت را دارد که به طور مستمر رصد، و میزان اجرای آن‌ها پیگیری شود.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش گفت: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت علمی و دانشگاهی زیادی دارد که این ظرفیت باید در کنار صنعت و کشاورزی قرار گیرد تا بتوانیم بهره‌وری را ارتقا دهیم و کیفیت تولیدات صنعتی و کشاورزی را بالا ببریم. بهره‌گیری از دانش و دستاورد‌های علمی در کنار صنعت و کشاورزی می‌تواند به ما در اجرای موفق دیپلماسی اقتصادی نیز کمک کند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، وزیران کشور، بهداشت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و نفت در سخنانی از نتایج بازدید خود از شهرستان‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد گزارش دادند و برنامه‌های خود را برای حل مشکلات استان تشریح کردند.

همچنین معاون اجرایی رئیس جمهور نیز در سخنانی به تشریح ۲۱۷ مصوبه دولت برای تسریع در آبادانی و پیشرفت کهگیلویه و بویراحمد پرداخت.

 
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *