رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آموزش یک سوم دانش آموزان کشور، حضوری است

2:57 - 20 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۴۹۷۱
سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، گفت‌: با احتساب جمعیت پانزده میلیونی دانش آموزان در حال حاضر یکی سوم از آن‌ها از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.
علیرضا کمرئی سخنگوی آموزش و پرورش در امر بازگشایی مدارس، در گفت‌وگو با میزان در مورد این موضوع که در حال حاضر چه تعداد دانش آموز از آموزش حضوری برخوردار هستند، گفت: با احتساب جمعیت پانزده میلیونی دانش آموزان در حال حاضر چهار و نیم میلیون نفر از آن‌ها یعنی نزدیک به یک سوم دانش آموزان کشور از آموزش حضوری بهره‌مند هستند.

وی افزود: در امر بازگشایی مدارس در دسته اول که در آغاز مهر باید بازگشایی شد، تعداد ۱۹ هزار مدرسه روستایی مجوز دریافت کردند در دسته دوم اولویت مهارتی، ۳۴۶۰ مجوز اخذ کرده اند و در اولویت ابتدایی ۳۷۲۰ نفر اعلام کرده بودند که در اول ابتدایی مدارس را دایر خواهند کرد و دسته دوم از گروه مدارس روستایی، ۵۴۴۵ نفر هستند که شروع به کار کردند.

وی ادامه داد:در امر بازگشایی همه مدارس روستایی و عشایری و مدارس کم جمعیت در االگوی بازگشایی قرار دارد، نو آموزان پایه اول ابتدایی هفته‌ای یکبار برای آشنایی با فضای مدرسه و دانش آموزان هنرستانی به این دلیل که دروس مهارتی و کارگاهی دارند و تعداد آن‌ها نیز در کلاس‌ها کم است واز سویی کارگاه‌های آن‌ها عموما در فضا‌های وسیع و باز قرا دارد از آغاز سال تحصیلی جدید حضوری است.

کمرئی با اشاره به اینکه در امر بازگشایی مدارس جمعیت مدرسه نیز ملاک است، گفت: الگوی بازگشایی ارتباط زیادی با جمعیت مدرسه نیز دارد از این رو در آبان ماه ابتدا مدارس زیر ۳۰۰ نفر بازگشایی خواهد شد و سپس سایر مدارس کشور نیز با اولویت جمعیت در دستور کار قرار خواهند گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه تعداد مدارس کمتر از ۳۰۰ نفر زیاد است از این رو بخش گسترده‌ای از مدارس شروع به فعالیت می‌کنند.

کمرئی در پایان گفت: با توجه به وسعت و سرعت واکسیناسیون در کشور و بهبود وضعیت جامعه فرآیند بازگشایی مدارس را بر اساس روند‌های بهداشتی اعلام می‌کنیم از این رو اگر شرایط تغییر کند و برای مثال متوجه شویم که به علت اجتماع دانش آموزان میزان شیوع بیماری افزایش پیدا کرده است بر اساس اعلام ستاد کرونا و مصوبات جدید آن تصمیمات دیگری اخذ خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *