سیاست‌های قاطع قوه قضاییه در مبارزه با فساد، مسئولیت سازمان بازرسی را سنگین‌تر می‌کند

16:23 - 19 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۵۱۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: سیاست‌های کلی نظام قضایی و رویکرد قاطع قوه قضاییه در اجرای منویات مقام معظم رهبری در راستای سالم‌سازی امور و مبارزه قاطع و بی‌امان با فساد، وظیفه سازمان بازرسی را سنگین‌تر از قبل می‌کند.
- یدالله موحد، رئیس کل دادگستری کرمان در دیدار با بازرس کل استان کرمان به مناسبت ۱۹ مهرماه سال‌روز تاسیس سازمان بازرسی کشور بیان کرد: سازمان بازرسی از ارکان مهم دستگاه قضایی کشور و مسئول تحقق بخشیدن به یکی از وظایف اصلی و ماموریت‌های ذاتی قوه قضاییه در راستای نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

وی ضمن تاکید بر این مطلب که سازمان بازرسی در اجرای ماموریت‌های خود خوش درخشیده است، اظهار کرد: سازمان بازرسی استان کرمان از سازمان‌های برتر در کشور در زمینه پیشگیری و مبارزه با فساد و نظارت بر صیانت از حقوق بیت المال به شمار می‌رود و باید تلاش و برنامه ریزی کرد که با تداوم اقدامات خوب و ارزشمند انجام شده، ریشه فساد در این استان خشکانده شود و روز به روز بر اعتماد و آرامش مردم افزوده شود.

موحد، از همکاری‌های سازمان بازرسی با دستگاه قضایی تقدیر کرد و ادامه داد: امید است در آینده با توسعه تعاملات موجود بتوان گام‌های بلندتر و موثرتری را در مسیر مبارزه با فساد برداشت و در دستگاه قضایی بتوانیم خدمت شایسته‌ای را به مردم ارائه کنیم.

رئیس کل دادگستری کرمان افزود: امیدواریم روز به روز شاهد تلاش‌های بیشتر سازمان بازرسی در مسیر اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل مهمی که به مشروعیت هر نظام سیاسی لطمه وارد می‌کند و حتی آن را زائل می‌کند، موضوع فساد و در نتیجه زوال اعتماد عمومی است، تاکید کرد: تجربه نشان می‌دهد که هیچ اقدامی به اندازه رواج فساد اقتصادی مشروعیت یک نظام سیاسی را مخدوش نمی‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: عموم مردم جامعه با وجود تمامی مشکلات معیشتی و اقتصادی همراه و همگام نظام هستند؛ اما هیچگاه وجود فساد اقتصادی را بر نمی‌تابند و تحمل اینکه عده‌ای اموال آن‌ها را تحت عناوین مختلف به تاراج ببرند را ندارند.

موحد تصریح کرد: فساد اقتصادی به باور‌ها و اعتقادات مردم و آرمان‌ها و اهداف یک کشور و نظام سیاسی آسیب می‌زند و دستگاه‌های متولی در زمینه سلامت جامعه باید هوشیار باشند و همواره تلاش کنند که از بروز فساد اقتصادی در جامعه جلوگیری شود.

وی عنوان کرد: منابع انسانی، تجهیزات فنی و نرم افزار‌های مورد نیاز از ضرورت‌های اصلی برای مبارزه با فساد است و از این رو است که تجهیزات فنی و فناوری‌های مبارزه با فساد باید به روز بوده و متناسب با ابعاد گسترده جرائم باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان توسعه فضا‌های مجازی را زمینه‌ساز آگاهی‌بخش زیادی از جامعه با برخورد‌های انجام شده با مفاسد دانست.
 
احمد آبیار، بازرس کل استان کرمان نیز در این دیدار ضمن تاکید بر این مطلب که سازمان بازرسی بدون حمایت دادگستری و دادسرا کاری نمی‌تواند انجام دهد، تاکید کرد: خوشبختانه حمایت جدی و مستمر دادگستری و دادسرا در استان کرمان محقق شده است و بر همین اساس کار‌های بسیار خوبی در راستای مبارزه با فساد انجام گرفته و البته هنوز در ابتدای راه هستیم و باید کار‌های بزرگتری انجام شود.

آبیار، با اشاره به این مطلب که فساد زیربنای امنیت و آرامش مردم را از بین می‌برد، ادامه داد: برای مبارزه کارآمد و اثرگذار با فساد باید عموم جامعه نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی حمایت جدی دستگاه قضایی استان کرمان از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه قاطع با فساد را مورد تقدیر قرار داد و خاطرنشان کرد: کار اصلی مبارزه با فساد در دستگاه قضایی انجام می‌شود و سازمان بازرسی بر مبنای وظایف قانونی خود نسبت به کشف فساد، مستندسازی و ارسال گزارش به مراجع قضایی اقدام می‌کند.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به این مطلب که برای مبارزه با فساد باید تجهیزات و سخت‌افزار‌های نظارتی متناسب با گستردگی جرائم تامین شود، عنوان کرد: سازمان بازرسی و نهاد‌های مربوطه توانمندی لازم برای مبارزه با فساد در سطوح مختلف را دارند؛ زیرا بر این باوریم که در صورت نهادینه شدن فساد در جامعه، بنیان‌های اصلی هر حاکمیتی به خطر می‌افتد.

آبیار در پایان یادآور شد: مجموعه شورای قضایی در استان کرمان متحد، همراه و همگام هستند و این همراهی‌ها جای تقدیر دارد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *